Dôvera britských spotrebiteľov vo februári klesla

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Londýn
Foto: SITA/AP

LONDÝN 23. marca (WEBNOVINY) – Nálada britských spotrebiteľov vo februári klesla z januárového päťmesačného maxima. Zvýšili sa totiž obavy spotrebiteľov zo súčasnej a budúcej ekonomickej situácie.

Zvýšili sa tiež obavy o pracovné miesta a klesla ochota spotrebiteľov míňať. Index dôvery, ktorý zostavuje hypotekárna banka Nationwide, klesol minulý mesiac na 44 bodov z januárovej úrovne 47 bodov.

Index sa tak nachádza 30 bodov pod dlhodobým priemerom. „Po tom, ako sa na začiatku roka začali objavovať známky opatrného optimizmu, spotrebiteľská dôvera vo februári opäť oslabila,“ povedal ekonóm Nationwide Robert Gardner.

Na náladu aj naďalej negatívne vplýva kombinácia zlej situácie na trhu práce a slabšieho než očakávaného ekonomického rastu,“ dodal. Miera nezamestnanosti v Británii sa počas troch mesiacov do januára nachádzala na 16-ročnom maxime na úrovni 8,4 %.

Člen Bank of England verí v rast

Britská ekonomika pravdepodobne za prvé tri mesiace tohto roka vykáže rast. Povedal to pre piatkové vydanie denníka Bath Chronicle predstaviteľ britskej centrálnej banky Martin Weale.

V rozhovore pre denník ďalej uviedol, že zo strednodobého hľadiska očakáva obnovenie normálneho ekonomického rastu. Weale sa domnieva, že Británia sa vyhne recesii, hoci ekonomická aktivita bude volatilná.

Budeme mať situáciu, ktorá bude ekonomické údaje dosť narušovať, pretože najprv budeme mať oslavy jubilea kráľovnej a potom olympiádu. Som si istý, že údaje budú nevyspytateľne poskakovať a bude ťažké vedieť, čo si z nich vybrať, kým nebudeme mať stabilnejší obraz v neskoršej časti tohto roka a možno nie skôr ako v prvom kvartáli budúceho roka,“ poznamenal Weale.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať