Dôvera nemeckých spotrebiteľov oslabila

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Spotrebiteľ, obchod
Foto: SITA/AP

BERLÍN 26. júla (WEBNOVINY) – Nemecká spotrebiteľská dôvera podľa aktuálneho prieskumu oslabila druhý mesiac po sebe. Ukazovateľ dôvery zameraný do budúcnosti, ktorý zverejnila v utorok agentúra GfK, pre august klesol na 5,4 bodu z júlových revidovaných 5,5 bodu. Podľa agentúry GfK dôveru nemeckých spotrebiteľov negatívne zasiahli najmä obavy z ďalšieho vývoja dlhovej krízy v eurozóne.

„Nemeckých spotrebiteľov znepokojujú pokračujúce diskusie o správnom riešení gréckej dlhovej krízy a s tým súvisiace hrozby pre spoločnú európsku menu,“ uviedla agentúra GfK vo vyhlásení. Prieskum sa podľa agentúry uskutočnil v čase od 1. do 15. júla, teda ešte pred dohodou o druhom záchrannom pláne pre Grécko, ktorú lídri EÚ oznámili 21. júla. Pokles spotrebiteľskej dôvery najnižšie od vlaňajšieho novembra však naznačuje, že rýchle zotavenie najväčšej európskej ekonomiky začína strácať dych.

Nemecká ekonomika v prvých troch mesiacoch roka posilnila o 1,5 %. V zostávajúcich dvoch kvartáloch roka ekonómovia oslovení agentúrou Reuters očakávajú spomalenie tempa rastu na zhuba 0,5 %.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať