Električky išli na trať skôr, Bratislavu to vyjde draho

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektricka
elektricka Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 6. februára (WEBNOVINY) – Skoršie spustenie prevádzky električkovej trate v bratislavskej Dúbravke môže mesto Bratislava vyjsť draho. Hlavné mesto totiž od Bratislavského samosprávneho kraja ako špecializovaného stavebného úradu dostalo 82-tisíc eur pokutu. Proti sankcii sa radnica odvolala.

„Bratislava dostala vysokú pokutu za mnohonásobné porušenie právnych predpisov pri spustení prevádzky električky do Dúbravky. Inými slovami, vyčítajú nám, že to bolo načierno,“ uviedol pre agentúru SITA primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Skúšobnú prevádzku na modernizovanej električkovej trati v Dúbravke spustili 18. novembra 2014, trať zatiaľ skolaudovaná nie je.

Mesiac jazdili bez povolenia na testovaciu premávku

Skúšobnú prevádzku trate síce Bratislavský samosprávny kraj vlani povolil, ale až od 15. decembra 2014. No bývalé vedenie bratislavskej radnice električky na trať poslalo už 18. novembra, aj to po tom, čo termín viackrát pre nedokončené práce odložili.

Skutočnosť, že električky budú skúšobne jazdiť po neskolaudovanej trati vtedajší dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser vlani v novembri nepovažoval za problém, tvrdil, že zákon umožňuje sprístupniť prevádzku koľajových tratí už počas testovacej premávky.

To potvrdil aj Bratislavský kraj, vraj takýto postup je bežný pri stavbách, ktoré obsahujú technologické stavby. No problém je, že električky po trati takmer mesiac jazdili bez povolenia na testovaciu premávku, za to teraz radnica čelí vysokej pokute.

Zo stanice v Bratislave jazdia dočasne električky
Foto: SITA/Jozef Jakubčo

Modernizácia trate bol hradená z eurofondov

Modernizácia električkovej trate v úseku Hanulova – Pri kríži, ktorá je hradená z eurofondov, sa stretáva s viacerými problémami. Zákazka síce mala byť hotová na konci novembra minulého roka, no dúbravský starosta Martin Zaťovič nedávno upozornil na viaceré nedostatky, ktoré vraj pri kolaudácii odhalil špeciálny stavebný úrad Bratislavského kraja.

Išlo o chýbajúce zábradlia pri trati, znečistené či zasypané šachty verejnej kanalizácie či nedokončený koľajový zvršok. Bratislavský samosprávny kraj sa vtedy k nedostatkom nevyjadril, no vedenie hlavného mesta tvrdilo, že ide len o „malé nedorobky na stavbe.“ Tie vraj bezpečnosť ani plynulosť električkovej dopravy neovplyvnili.

Električkovú dopravu nahrádzali autobusy

Električkovú trať v Dúbravke začali modernizovať vlani v polovici júla. Približne 1,7 kilometra trate opravovala spoločnosť Metrostav, ktorú mesto vybralo vo verejnej súťaži. Zákazka mala byť hotová koncom novembra 2014, no električky mesto vracalo na trať už v predstihu.

Najprv plánovali skúšobnú prevádzku trate spustiť 10. novembra, zhotoviteľ práce nestihol dokončiť, tak termín presunuli na 14. novembra. No ani tento termín nevyšiel a električky sa skúšobne na trať dostali 18. novembra. Skoršie spustenie prevádzky zmodernizovanej trate mesto zdôvodnilo nedostatkom vodičov autobusov v Dopravnom podniku Bratislava či vysokými nákladmi na náhradnú dopravu.

Električkovú dopravu v Dúbravke totiž počas modernizácie trate nahrádzali autobusy. Modernizácia úseku trate v Dúbravke stála 8,2 milióna eur, hradená je z eurofondov, ide o jeden z náhradných projektov namiesto zrušeného projektu Filiálka.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivo Nesrovnal