Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, SITA/Marko Erd

Európska komisia obvinila slovenské železnice, že jej bránili v inšpekcii

BRATISLAVA 26. septembra (WebNoviny.sk) – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) mala brániť Európskej komisii (EK) pri výkone inšpekcie.

Stať sa tak malo v júni 2016, kedy komisia v priestoroch spoločnosti vyšetrovala podozrenie, že ZSSK mohla uzavrieť dohody narúšajúce hospodársku súťaž s cieľom vytlačiť z trhu konkurenčných prevádzkovateľov osobnej železničnej dopravy v rozpore s pravidlami Európskej únie.

Vyšetrovanie pokračuje

Informovala o tom EK vo svojom predbežnom stanovisku v utorok s tým, že ZSSK mala jej pracovníkom pri inšpekcii poskytnúť nesprávne informácie a z prenosného počítača jedného zo zamestnancov vymazať údaje.

K prípadu sa vyjadrila aj eurokomisárka zodpovedná za politiku hospodárskej súťaže Margrethe Vestagerová, ktorá upozornila na povinnosť vyšetrovaných subjektov poskytnúť komisii správne informácie. „S požadovanými údajmi by vôbec nemali manipulovať. Takéto konanie by mohlo ohroziť integritu a účinnosť nášho vyšetrovania,“ uviedla.

Vyšetrovanie podozrenia z porušovania pravidiel hospodárskej súťaže pritom v prípade ZSSK pokračuje a oznámenie o námietkach voči konaniu spoločnosti pri výkone kontroly nemá podľa Bruselu vplyv na konečný výsledok. Oznámenie námietok je len formálnym krokom, na ktoré môžu dotknuté spoločnosti reagovať pred zástupcami komisie a vnútroštátnych orgánov na ochranu hospodárskej súťaže.

Odchod RegioJetu

Ak spoločnosti nespolupracujú pri výkone kontroly, vystavujú sa však aj vysokej pokute, ktorá podľa únijných pravidiel môže dosiahnuť až 1 % ich celkového ročného obratu.

Počas inšpekcií sú pritom inšpektori oprávnení okrem iného skúmať a kopírovať dokumenty súvisiace s podnikaním uložené na akomkoľvek nosiči. Spoločnosti musia inšpektorom komisie poskytnúť plnú súčinnosť.

Na správu EK reagovalo opozičné hnutie OĽaNO, ktoré pripomína, že len pol roka po kontrole z Bruselu odišiel z hlavnej železničnej trate súkromný dopravca Regiojet.

„Bolo to po sérii politických rozhodnutí, ktoré urobil Robert Fico, Andrej Danko a manažment ZSSK. Napríklad zavedenie bezplatného cestovania, či obnovenie štátnych IC vlakov,“ uviedol poslanec za OĽaNO Ján Marosz s tým, že ak sa podozrenie komisie potvrdia a ZSSK dostane pokutu, manažéri by ju mali zaplatiť a okamžite odstúpiť.

Odporúčané články

Problémy vlakov sú pri veľkom počte podľa ZSSK vo svete bežné, prioritou je spoľahlivá prevádzka SaS vyzýva Érseka, aby odvolal riaditeľa ŽSR a vedenie ZSSK, apelujú aj na zvýšenie bezpečnosti

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies