Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Volkswagen
Foto: ilustračné, SITA/AP

Európska komisia zverejnila záverečné posúdenie dialógu s Volkswagenom po škandále Dieselgate

BRATISLAVA 17. júla (WebNoviny.sk) – Európska komisia (EK) a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa v EÚ v utorok zverejnili závery týkajúce sa zvolávania 8,5 milióna automobilov, ku ktorému pristúpila v Európskej únii skupina Volkswagen po škandále „Dieselgate“.

Miera opráv vozidiel

Komisia a orgány na ochranu spotrebiteľa EÚ vítajú úsilie skupiny Volkswagen vybudovať dôveru vďaka zvolávaniu vozidiel a výraznému zlepšeniu informácií poskytovaných spotrebiteľom, no zároveň vyjadrujú poľutovanie nad tým, že spoločnosť nemohla poskytnúť úplnú a jednoznačnú záruku v prípade problémov po oprave. Informovalo o tom v utorok tlačové oddelenie Zastúpenia Európskej komisie v SR.

Miera opráv vozidiel v súčasnosti dosahuje podľa Európskej komisie 80 % a skupina Volkswagen (VW) sa zaviazala k pokračovaniu bezplatnej aktualizácie a súvisiacej faktickej záruky pri riešení problémov, ktoré nastanú po aktualizácii, až do konca roka 2020.

„Snažili sme sa, aby bol VW aktívnejší voči spotrebiteľom v EÚ, ktorých sa škandál Dieselgate dotkol. Spoločnosť VW splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko. Opäť sa ukazuje, že musíme zabezpečiť prísnejšie pravidlá pre individuálne uplatňovanie nárokov v EÚ vrátane kolektívnych žalôb,“ povedala eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová.

Prijaté opatrenia

Európska komisia a orgány na ochranu spotrebiteľa sa vo svojich záveroch zhodujú v tom, že opatrenia prijaté spoločnosťou Volkswagen doteraz viedli k pozitívnemu vývoju, pokiaľ ide o opatrenie na budovanie dôvery a dostupné online informácie s podrobnými otázkami a odpoveďami a videoklipmi o dôvodoch aktualizácie a spôsobe ako ju získať.

Na druhej strane spoločnosť Volkswagen neposkytla úplnú a jednoznačnú záruku, že aktualizácia nemá vplyv na výkonnosť automobilov a odmietla zjednodušiť podmienky prístupu k opatreniu na budovanie dôvery.

Skupina VW sa podľa EK zaviazala odpovedať na všetky sťažnosti, ktoré môžu mať spotrebitelia po oprave. Ak majú dotknutí spotrebitelia problémy s aktualizáciou, majú sa obrátiť na svojich miestnych predajcov.

V prípade, že im nebude poskytnutá pomoc, mali by podať formálnu sťažnosť na národné kontaktné miesta spoločnosti Volkswagen pre zvolávanie a informovať o tom svoju vnútroštátnu spotrebiteľskú organizáciu. Ukončenie tohto koordinovaného opatrenia na úrovni EÚ nevylučuje podľa Európskej komisie ďalšie opatrenia na presadzovania práva na vnútroštátnej úrovni v závislosti od miestnych podmienok.

Odporúčané články

Nissan priznal falšovanie emisných testov, akcie automobilky na burze klesli Spojené štáty sa údajne chcú dohodnúť s Európskou úniou na vzájomnom znížení ciel na autá

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Automobilový priemyseľ

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies