Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Facebook, logo
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, SITA/AP.
21. 08. 2019 19:03 InformatikaSvetInformatika z lokality Svet od Webnoviny.skSITA Diskusia

Facebook najnovšie umožňuje obmedziť zber dát na cielenú reklamu, užívatelia môžu funkciu vypnúť

Facebook spustil nástroj, ktorý umožní používateľom obmedziť, aké dáta o nich môže sociálna sieť zbierať z ostatných webstránok a aplikácií. Takéto informácie Facebook využíva na cielenú reklamu.

Spoločnosť v utorok oznámila, že do sociálnej siete pridáva sekciu, kde bude možné vidieť ich aktivitu, ktorú Facebook sleduje mimo svoje služby. Používateľ si bude môcť takéto sledovanie vypnúť alebo ho môže ponechať tak, ako to bolo dosiaľ.

Spomínaný nástroj nesie názov Off-Facebook activity (v preklade Aktivita mimo Facebooku, pozn. SITA). Facebook ho v utorok spustil v Južnej Kórei, Írsku a Španielsku. Kedy ho sprístupní aj v iných krajinách, zatiaľ nekonkretizoval a uviedol len, že v „nasledujúcich mesiacoch“.

Zablokovanie sledovania

Používatelia sa k nástroju môžu dostať cez nastavenia v sekcii Vaše informácie na Facebooku. Prostredníctvom neho môžu vymazať z Facebooku históriu prehliadania a zabrániť mu v tom, aby sledoval ich budúce kliky či návštevy webstránok.

Spoločnosť tak nebude využívať informácie získané z aplikácií a webstránok na zacielenie reklám na sociálnej sieti a platformách Instagram a Messenger a tiež ich nevyužije pri zobrazovaní príspevkov, ktoré by sa používateľom mohli páčiť na základe ich činnosti.

Zablokovanie sledovania obmedzí počet cielenej reklamy, no nie celkový počet reklám, ktoré používateľ na Facebooku uvidí. Taktiež nezmení to, ako jeho činnosť na Facebooku využijú na zobrazovanie reklám.

Dáta budú anonymné

Aj napriek vypnutiu sledovania bude Facebook naďalej zbierať informácie o aktivite používateľov mimo jeho služby, no „odpojí“ ich od ich profilov, čiže tieto dáta budú anonymné. Inzerenti nebudú vedieť, kto klikol na ich reklamu, ale len to, že niekto tak urobil.

Zavedenie nástroja oznámil generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg ešte minulý rok, no jeho vytvorenie bolo podľa spoločnosti komplikované. Facebook uviedol, že chcel do tvorby zahrnúť aj používateľov, odborníkov na súkromie i politikov, čo viedlo k niektorým zmenám.

Používatelia tak napríklad budú môcť odpojiť svoju aktivitu od konkrétnych stránok a aplikácií alebo sa opätovne k nektorej pripojiť, zatiaľ čo ostatné sledovanie bude do budúcnosti vypnuté.

Produktová manažérka Facebooku Stephanie Max uviedla, že spoločnosť predpokladá, že nástroj ovplyvní tržby, ale ako veľmi, nešpecifikovala. Ako však dodala, dať ľuďom „transparentnosť a kontrolu“ je dôležitejšie.

K téme

Úniky informácií v kauze vraždy Kuciaka považuje Gašpar za neodbornosť a nebezpečný precedens Rozbitý displej alebo problém s nabíjaním? Štúdia ukázala obavy majiteľov smartfónov

Neprehliadnite

Prokurátor Kováčik odmieta podozrenia voči svojej osobe, vraj ide iba o účelovú diskreditáciu Foto: Ministerka Matečná prišla do parlamentu na bicykli, propagovala ekologickú dopravu Voľby by vyhral Smer-SD pred progresívcami, SNS a Matovičovo OĽaNO majú rovnakú podporu Minister Kamenický trvá na vyššej dani na cigarety, je ochotný rokovať s Dankom a návrh zmierniť Europoslanci budú hlasovať o zložení Európskej komisie, vypočujú aj Šefčoviča Na zmenu zdravotnej poisťovne ostávajú necelé 2 týždne!

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X