Fanúšikovia budú cestovať na zápasy najčastejšie autom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Doprava v okolí zimného štadióna
Mesto Bratislava v spolupráci s organizátormi Majstrovstiev sveta 2011 v hokeji počas turnaja Slovakia Cup skúša v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu dopravný projekt pre vrchol tohtoročnej hokejovej sezóny. Na snímke obmedzená doprava na križovatke Bajkalská - Trnavská. Bratislava, 11. február 2011. Foto: SITA/Michal Svítok

BRATISLAVA/KOŠICE 13. apríla (WEBNOVINY) – Podľa aktuálneho prieskumu verejnej mienky spoločnosti Ipsos bude väčšina fanúšikov cestovať na zápasy hokejových majstrovstiev sveta (29. apríla – 15. mája) osobným autom a v mieste konania zápasu sa nezdrží viac než jeden deň. Necelá pätina pricestuje vlakom alebo autobusom. Napokon štvrtina fanúšikov zostane v Bratislave alebo v Košiciach viac ako jeden deň, pričom budú zväčša vyhľadávať neplatené formy ubytovania.

Podľa výsledkov prieskumu bude 75 % respondentov, ktorí sa zúčastnia na niektorom zo zápasov majstrovstiev sveta, cestovať do iného mesta. Vo väčšine prípadov pocestujú fanúšikovia na zápasy osobným autom (85 %), druhým najčastejším dopravným prostriedkom bude vlak (23 %) a tretím autobus (16 %). Automobil na dopravu do miesta konania zápasu najčastejšie využijú mladí ľudia do 30 rokov (93 %), vlak vo zvýšenej miere respondenti nad 45 rokov (28 %).

Účasť na hokejovom zápase je vo väčšine prípadov jediným lákadlom pre návštevu Bratislavy alebo Košíc počas šampionátu. Tri štvrtiny respondentov sa v mieste konania zápasu zdržia len jeden deň, 18 % zostane 2 až 3 dni, a 7% sa zdrží 4 až 5 dní. Z tých, ktorí budú zostávať v Bratislave alebo Košiciach aspoň jednu noc, sa viac než polovica plánuje ubytovať súkromne – u priateľov, príbuzných alebo známych (neplatené formy ubytovania). Ostatní respondenti v rovnakej miere plánujú využiť služby hotelov/penziónov alebo hostelov (po 19 %). V prenajatom byte alebo apartmáne sa počas majstrovstiev ubytuje 7 % návštevníkov Bratislavy alebo Košíc.

Obavy a prínosy

Snaha návštevníkov čo najviac ušetriť (krátky pobyt, ubytovanie v súkromí) sa prejavuje i vo výbere hotelov: najpreferovanejšou kategóriou sú dvojhviezdičkové hotely (45 %), nasledované jednohviezdičkovými (27 %) a trojhviezdičkovými (9 %). „Z hľadiska cestovného ruchu teda slovenskí klienti nebudú počas šampionátu veľkým prínosom, zahraniční zase v značnej miere plánujú utrácať svoje peniaze v susednej ´konkurenčnej´ Viedni,“ myslí si výkonný riaditeľ spoločnosti Ipsos Michal Drobník. Ženy vo vyššej miere než muži využívajú možnosť ubytovania u známych, no keď už ženy zvolia ubytovanie v hoteli, preferujú vyšší štandard ubytovania.

Podujatie, ako sú majstrovstvá sveta, je spojené so značnou prestížou. 86 % respondentov si myslí, že usporiadateľské mestá budú profitovať z hosťovania zápasov MS. Otázne ale je, ako Bratislava a Košice zvládnu organizáciu tak náročného podujatia, až štvrtina opýtaných sa obáva, že šampionát celkovo zanechá negatívny dojem v očiach zúčastnených. Tieto obavy sú dvojnásobne vyššie v bratislavskom kraji (35 %) než v košickom (17 %). 37 % respondentov predpokladá, že hokejový šampionát pozitívne zviditeľní celé Slovensko.

Prieskum realizovala spoločnosť Ipsos v apríli 2011 na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie metódou CASI. Výskum bude kontinuálne prebiehať až do začiatku majstrovstiev, výsledky budú priebežne zverejňované na webe ipsos.sk.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať