Film Ľadové kráľovstvo pomáha nórskej turistike

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Frozen
Animovaný film Ľadové kráľovstvo sa umiestnilo na piatej priečke najúspešnejších filmov. Foto: facebook.com/DisneyFrozen

BRATISLAVA 7. júna (WEBNOVINY) – Animovaný film Ľadové kráľovstvo (2013) z produkcie spoločnosti Disney pomáha nórskej turistike. Umelecký riaditeľ snímky Michael Giaimo si totiž ako predlohu pre rozprávkové kráľovstvo Arendelle vybral práve nórske mesto Bergen. To po uvedení snímky spôsobilo zvýšenie záujmu o návštevu tejto severoeurópskej krajiny.

Spoločnosť Disney vytvorila s nórskou štátnou organizáciou na podporu turistiky kampaň, v ktorej propagovala snímku Ľadové kráľovstvo na webovej stránke VisitNorway.com. Podľa štatistík sa po uvedení filmu návštevnosť webového portálu zvýšila trojnásobne. Navyše nórska nízkonákladová letecká spoločnosť uvádza 52-percentný nárast počtu pasažierov, celkovo sa záujem o lety do Nórska zvýšil až o 153 percent. O 37 percent sa tiež zvýšila obsadenosť hotelov v regióne.

Disney navyše ponúka možnosť kúpiť si cestovateľský balíček, ktorý obsahuje návštevu mesta Bergen, priľahlých fjordov, rybačku a vystúpenie ľudového tanečného súboru.

Snímka

Ľadové kráľovstvo (2013)

režisérskej dvojice Chris Buck a Jennifer Lee sa stala historicky najúspešnejším animovaným filmom po tom, čo si od novembrovej premiéry na konto pripísala celosvetovo vyše 1,232 miliardy dolárov (v prepočte zhruba 903 miliónov eur). Okrem toho sa zaradila na piatu priečku medzi filmami s najvyššími celosvetovými tržbami z kín. Snímka získala Oscara za najlepší animovaný film a vďaka skladbe Let It Go na udeľovaní cien americkej Akadémie filmových umení a vied triumfovala aj v kategórii pôvodných piesní.

Informácie pochádzajú z webových stránok www.theguardian.com a www.boxofficemojo.com a archívu agentúry SITA.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Disney