Francúzskym potravinám už ich dobrý imidž v exporte nepomáha

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Víno
Foto: SITA/AP

PARÍŽ 12. júna (WEBNOVINY) – Francúzsko sa už pri snahách o zvrátenie poklesu pozície medzi najväčšími svetovými vývozcami potravín nemôže spoliehať na preslávený punc svojej gastronómie. V utorok to vyhlásil francúzsky minister potravinárstva Guillaume Garot.

„Pri otázke vývozu francúzskych potravín nesmieme spať na vavrínoch. Ak chceme splniť výzvu, ktorá pred nami v tejto oblasti stojí, máme čo robiť,“ povedal Garot na stretnutí vývozcov s výrobcami potravín a vína.

Francúzske výrobky v zahraničí stále profitujú z imidžu vysokej kvality, výrobcovia potravín však varujú, že v ostrej konkurencii krajín, ako je napríklad Taliansko, sa aj táto výhoda postupne stráca.

„Ak to takto pôjde ďalej, hrozí nám, že už nebudeme potravinovou veľmocou,“ povedala šéfka marketingovej skupiny vývozcov Sopexa Cécile Bassotová.

Potravina, víno a tvrdý alkohol boli v minulosti hlavnými hnacími motormi francúzskej obchodnej bilancie a spolu s významným exportom obilia v roku 2011 zaznamenali prebytok vo výške 11,9 mld. eur, druhý najväčší po leteckom priemysle.

V rovnakom roku krajina však padla na piate miesto medzi najväčšími svetovými vývozcami potravín a zaradila sa až za USA, Holandsko, Nemecko a Brazíliu, povedala Bassotová s tým, že „na päty Francúzsku šliape Čína“.

Najlepší výrobca syra dnes pochádza z Japonska a krajina už nemá ani najlepších vínnych someliérov, dodala. V prípade vína je podľa expertov luxusný imidž francúzskym výrobkom dokonca na škodu, keďže spotrebitelia uprednostňujú cenovo dostupnejšie produkty.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať