IKEA predstavila novú kolekciu inšpirovanú plochým dizajnom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: IKEA

BRATISLAVA 3. mája (WBN/PR) – 3. mája 2012 predstavila IKEA novú kolekciu IKEA PS 2012 aj v Bratislave. Kolekcia obsahuje 46 výrobkov od 19 dizajnérov, ktorí pri ich navrhovaní hľadali inšpiráciu vo viac ako 60 rokov starých katalógoch IKEA a archívoch. Nešlo však len o jednoduchý pohľad späť do minulosti. Dizajnéri mali za úlohu navrhnúť výrobky s vylepšenou funkciou, zdokonalenou formou, vyrobené z nových materiálov a samozrejme, trvalo udržateľné. Zároveň museli spĺňať to, čo je pre IKEA jedinečné – cenovú dostupnosť a vysokú kvalitu.

Kolekcia IKEA PS 2012 neprináša nový nábytok v starom štýle,“ hovorí obchodný riaditeľ pre Česko/Maďarsko/Slovensko Andrew North. „Čerpá síce inšpiráciu v minulosti, no výsledkom je zdokonalený dizajn, ktorý priam patrí do domovov súčasnosti i budúcnosti.

Stoličky, stoly, lampy, misy, textílie, obrazy a oveľa viac, všetky výrobky kolekcie IKEA PS 2012 sú užitočné, relevantné, stohovateľné, trvalo udržateľné, flexibilné, zábavné a prekvapujúce, vyrobené z rôznorodých materiálov a dostupné v jasných, výrazných farbách.

Rodiny s deťmi, ľudia žijúci v malých priestoroch, ľudia s obmedzeným rozpočtom – v kolekcii IKEA PS sa nájde niečo pre každého,“ hovorí Mats Nilsson, stratég pre sortiment v IKEA of Sweden. „Či už je to jeden alebo viac výrobkov, ich cieľom je ľudí inšpirovať a zároveň splniť ich potreby a túžby, o ktorých doma snívajú.“

Aby sa tak mohlo stať, dizajnéri obohatili kolekciu IKEA PS 2012 o:

Formu a funkciu: Lisa Norinder, dizajnérka novej farebnej stoličky IKEA PS 2012, premenila starú stoličku svojho otca, ktorý ju pre IKEA navrhol v 80-tych rokoch tak, aby sa dala stohovať. Súrodenecké dizajnérske duo Knut Hagberg a Marianne Hagberg pretransformovali detskú penovú stoličku, jeden zo svojich starých návrhov, do stohovateľnej plastovej detskej stoličky IKEA PS 2012, ktorú možno používať vnútri i vonku. Taktiež sú autormi detského stolíka IKEA PS 2012 so zabudovaným úložným priestorom.

Trvalú udržateľnosť: Dizajnérka Wiebke Braasch premenila nenápadnú stolovú lampu s tylovým tienidlom z 50-tych rokov na majestátnu, baletku pripomínajúcu, stojaciu lampu IKEA PS 2012, ktorá využíva modernú technológiu LED. Vďaka využitiu LED technológie vytvorila Wiebke osvetlenie, ktoré spotrebuje o 85 % menej energie ako bežné žiarovky. Inšpirovaný kvetom slnečnice, navrhol dizajnér Marcus Arvonen dve misy IKEA PS 2012, vyrobené z dvoch rozličných udržateľných materiálov. Zelená využíva kompozit s plastu a drevených pilín, pričom čierna je vyrobená z PET plastu. Každý materiál má nepochybne svoje výhody. Ktorý je však lepší, je témou na ďalšiu diskusiu.

Materiály: Pri navrhovaní 3-pohovky IKEA PS 2012 sa Nike Karlsson inšpiroval kovovými trubicovými rámami pohoviek zo 70-tych rokov, ktoré vyplnil kapsulovými pružinami. Kapsulové pružiny sa používajú na výrobu matracov. Ich veľkou výhodou je, že sa ľahšie

recyklujú. Mnoho výrobkov z tejto kolekcie, ako napr. príručný stolík IKEA PS 2012 alebo zásuvky IKEA PS 2012 využívajú bambus, silnú a rýchlo rastúcu prírodnú surovinu, ktorá pomáha chrániť lesy s vysokou ochranárskou hodnotou.

Výrobky IKEA PS bude možné vidieť v skutočných domovoch prostredníctvom fotografií fanúšikov kolekcie IKEA PS. Webová stránka PSathome.ikea.com/ je globálny portál, na ktorom budú mať užívatelia príležitosť podeliť sa o svoje fotografie, nájsť inšpiráciu či inšpirovať iných. Stránka je príkladom toho, že dizajn, i dizajnové kúsky ako sú výrobky IKEA PS 2012, patria do skutočných domovov.

O IKEA PS

IKEA PS (znamená Post Scriptum) je dizajnovým vyjadrením IKEA. Kolekcia, prvýkrát uvedená v roku 1995, kladie dôraz na špičkový škandinávsky dizajn, no zároveň si zachováva to, čo robí IKEA jedinečnou – cenovú dostupnosť a kvalitný dizajn pre mnoho ľudí.

O IKEA

Spoločnosť IKEA so švédskymi koreňmi, zaoberajúcu sa predajom bytového zariadenia, založil v roku 1943 Ingvar Kamprad. Víziou IKEA je „vytvárať lepší každodenný život pre mnohých ľudí“. Obchodnou myšlienkou je ponúkať široký sortiment funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom a za nízke ceny, aby si ho mohlo dovoliť čo najviac ľudí. IKEA má 334 obchodných domov v 40 krajinách/teritóriách, pričom 40 obchodných domov je spravovaných formou frančízy mimo IKEA Group. Obchodné domy IKEA Group privítali minulý rok dohromady 655 miliónov návštevníkov. Viac informácií nájdete na www.IKEA.sk.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie IKEA