Inšpekcia v Lidli našla mravce, udelila rekordné pokuty

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mravec
Foto: animal-wildlife.blogspot.com

BRATISLAVA 20. júna (WEBNOVINY) – Kontrolóri Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (ŠVPS) vykonali v máji 4 350 kontrol, nedostatky zistili v 673 prípadoch, teda v zhruba 15 percentách kontrol.

„Išli sme celou škálou od prvovýrobcov, prepravcov, distribútorov až po obchodné domy,“ informoval na štvrtkovej tlačovej besede minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek.

Kontrolóri udelili rekordné pokuty, do štátneho rozpočtu tak poputuje viac ako 433 tisíc eur.

Najviac nedostatkov zistili kontrolóri pri poobedňajších kontrolách mimo pracovného času. Najhoršie dopadli super- a hypermarkety, kde zistili pochybenia až v 56 percentách prípadov.

Podobne dopadli aj stredné predajne, v malých obchodoch zaregistrovali nedostatky na úrovni 40 %. „Zdá sa, že niektoré obchodné domy si stále nedajú povedať,“ vyhlásil Jahnátek.

Slovenská Jednota si viedla dobre

Potraviny
Foto: shutterstock.com

Z reťazcov podľa šéfa rezortu pôdohospodárstva dopadlo najhoršie Metro, kde v máji percento nedostatkov stúplo až na 60 %. „Také číslo Metro nikdy nezaznamenalo,“ skonštatoval Jahnátek.

Na druhom mieste skončil so 40 % Carrefour, tretiu priečku pri kontrolách obsadilo Tesco s nedostatkami na úrovni 28,3 percenta. Podobne dopadli aj reťazce Kaufland či Billa.

Kontrolóri pomerne dobre ohodnotili COOP Jednota, kde zistili nedostatky na úrovni 19,71 %.

„Spoločnosť Metro Cash & Carry SR s veľkým prekvapením prijala informáciu o tom, že so 60 percentami kontrol s nájdenými pochybeniami sa umiestnila na vrchole rebríčka najväčších porušovateľov potravinovej bezpečnosti za mesiac máj,“ skonštatoval hovorca reťazca Martin Jaroš.

Štátne orgány podľa neho vykonali v máji v prevádzkach Metro dvanásť kontrol, z toho pri troch našli nedostatky, za ktoré reťazec dostal pokuty v celkovej výške 260 eur.

Lidl a Metro sa bránia

Lidl, obchod
Foto: cultofthedeadfish

Za nedostatky kontrolóri označili napríklad olúpaný náter na strope chladiacej vitríny a jej zaprášené rohy a strop, či chýbajúce slovíčko „do“ v označení „minimálna trvanlivosť do.“

„Metro samozrejme, nechce tieto nálezy bagatelizovať a okamžite prijalo nápravné opatrenia,“ uviedol Jaroš.

Na tlačovú besedu ministra Jahnátka reagovala aj spoločnosť Lidl.

„Nie je pravdou, že v dôsledku zistenia kontroly Regionálnej veterinárnej a potravinovej správy Martin bol vydaný príkaz na uzavretie predajne Lidl v Martine, čo ostatne dosvedčuje aj priložený zápis z inšpekcie. Nie je pravdou ani to, že v prevádzke Lidl v Martine bola nariadená deratizácia,“ uviedla Eva Filová zo spoločnosti Lidl.

Interná kontrola pritom podľa nej odhalila výskyt mravcov ráno pred kontrolou Regionálnej veterinárnej a potravinovej správy Martin a Lidl preto nariadil dezinsekciu.

„V čase jej konania neboli ešte celkom odstránene zistené nedostatky. Inšpekcia z toho dôvodu nariadila vykonať opätovnú dezinsekciu predajne. Tento postup sme neodkladne vykonali. Opätovná kontrola v nasledujúci deň, teda 18. mája 2013, potvrdila odstránenie nedostatkov, v dôsledku čoho boli všetky obmedzenia zrušené,“ vysvetlila Filová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ľubomír Jahnátek
Firmy a inštitúcie ŠVPS Štátna veterinárna a potravinová správa SR