Londýnska kritika ocenila Sociálnu sieť i Kráľovu reč

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Facebook

BRATISLAVA 11. februára (WEBNOVINY) – Životopisná dráma Sociálna sieť ovládla štvrtkové odovzdávanie cien Združenia londýnskych filmových kritikov a kritičiek.

Snímka o začiatkoch globálnej sociálnej siete Facebook získala štyri ocenenia, vrátane hlavnej ceny pre Film roka. Londýnska kritika zároveň vyhlásila Davida Finchera za režiséra roka, Aarona Sorkina za scenáristu roka a stvárnenie spolutvorcu Facebooku Eduarda Saverina vynieslo ocenenie pre najlepšieho britského herca vo vedľajšej úlohe 27-ročnému Andrewovi Garfieldovi.

Tri trofeje v 31. ročníku udeľovania cien Združenia londýnskych filmových kritikov a kritičiek získala domáca historická dráma Kráľova reč, ktorú vyhlásili za najlepší britský film roka a Toma Hoopera za britského režiséra roka. Tretie ocenenie v kategórii Herec roka pre film podľa očakávania získal Colin Firth za stvárnenie kráľa Juraja VI. V rovnakej ženskej kategórii ale prekvapivo zvíťazila Annette Bening ako lesbická matka chrániaca svoju rodinu v snímke The Kids Are All Right, keď porazila jednoznačnú favoritku tohtoročnej sezóny filmových cien Natalie Portman v úlohe baleríny prepadajúcej šialenstvu v psychologickom trileri Čierna labuť.

Trofej pre najlepšiu britskú herečku získala Lesley Manville za výkon v dráme Ďalší rok režiséra a scenáristu Mikea Leigha. Britským hercom roka sa stal Christian Bale vďaka stvárneniu drogovo závislého bývalého boxera Dickyho Eklunda v športovej dráme Fighter. Za najlepší cudzojazyčný film vyhlásili francúzsku drámu O bohoch a ľuďoch inšpirovanú skutočným príbehom skupiny francúzskych mníchov zavraždených v Alžírsku.

Prehľad víťazov a víťaziek cien Združenia londýnskych filmových kritikov a kritičiek:

Film roka: Sociálna sieť

Attenboroughova cena pre britský film roka: Kráľova reč