Ľudia chcú, aby Slovensko investovalo do vlastnej značky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Slováci si pripomínajú príchod vierozvestov Cyrila a Metoda
Cyrilo-metodská národná púť. Oslavy Sviatku sv. Cyrila a Metoda, ktoré sa uskutočnili na Svätoplukovom námestí v Nitre. Foto: SITA/Martin Havran

BRATISLAVA 7. júna (WEBNOVINY) – Podľa prieskumu agentúry FOCUS pre ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí 83 percent opýtaných Slovákov sa vyjadrilo, že je potrebné investovať do vytvorenia značky, vďaka ktorej bude Slovensko lepšie rozpoznateľné vo svetovej konkurencii.

Reprezentatívny prieskum robila agentúra FOCUS na prelome januára a februára na vzorke 1 010 respondentov. Agentúru SITA o výsledkoch informoval tlačový odbor rezortu zahraničia.

Väčšina Slovákov hovorí o šikovnosti

Ministerstvo sa v prieskume zaujímalo o vlastnosti, ktoré podľa respondentov najviac vystihujú Slovensko a jeho obyvateľov. Skúsenosti iných krajín totiž ukazujú, že úspešná môže byť len taká značka, s ktorou sa stotožní domáca verejnosť, uvádza rezort.

„Približne 84 percent respondentov považuje za výstižnú vlastnosť Slovákov šikovnosť, tri štvrtiny opýtaných si myslia, že je to adaptabilnosť a viac ako 68 percent sa stotožňuje s tým, že Slovensko je rozmanitá krajina, ktorá ponúka množstvo kontrastov na malom území,“ informuje tlačový odbor.

Obyvatelia by pri prezentácii využili aj folklór

Prieskum tiež ukázal, že vo vhodných oblastiach prezentácie Slovenska, ako je napríklad cestovný ruch, možno pri zachovaní celkového dôrazu na moderné a inovatívne atribúty Slovenska a jeho obyvateľov využiť aj folklór.

Podľa opýtaných k najvýstižnejším vlastnostiam Slovákov patria dobrosrdečnosť alebo pohostinnosť (23 percent) a pracovitosť alebo usilovnosť (12 percent).

S pojmom „Slovensko“ sa respondentom spontánne spájajú slová ako vlasť (25 percent), krásna príroda (22 percent) a Tatry (10 percent).

V predstavách o vizuálnom stvárnení „značky Slovensko“ sa 84 percent opýtaných domnieva, že by malo zobrazovať farby trikolóry a podľa 81 percent respondentov by v prezentácii bolo vhodné využiť aj štátny znak.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Agentúra FOCUS