Maloobchodníkom podľa Deloittu klesali tržby, zisky rástli

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Deloitte logo
Foto: deloitte.com

BRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) – Viac ako tretine z 250 najväčších maloobchodných reťazcov na svete vo finančnom roku 2009, t.j. ku koncu júna 2010, klesali tržby. Dôvodom poklesu predaja bola hlavne celosvetová ekonomická recesia, ktorá viedla k opatrnejšiemu správaniu spotrebiteľov a poklesu dostupných úverov. Zisková marža týchto reťazcov sa však zvýšila, a to z 2,4 % na 3,1 %. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Deloitte a Stores Media.

Jednej tretine zo 188 maloobchodných spoločností, ktoré zverejnili svoje hospodárske výsledky, klesol medziročne zisk. Aj tak to však v medziročnom porovnaní, keď pokles zisku vykazovali dve tretiny obchodníkov, predstavuje podľa Deloittu výrazné zlepšenie. Ako uviedol riaditeľ oddelenia pre spotrebiteľský priemysel v Deloitte Research v USA Ira Kalish, pre maloobchodníkov však bude ťažké naďalej udržať zvyšovanie ziskovosti. Musia sa spoliehať na ekonomické oživenie, ktoré by mohlo vrátiť tržby na úroveň z minulosti. „Slovenskí obchodníci sú a budú ovplyvnení nižšou kúpyschopnosťou obyvateľstva, čo v kombinácii s vyššími nákladmi bude znižovať ziskovosť,“ uviedol Ivan Lužica, riaditeľ na Consultingu.

Zloženie prvej desiatky svetových maloobchodných spoločností zostalo rovnaké ako predchádzajúci rok. Najväčším predajcom naďalej zostáva americký Wal-Mart s tržbami niečo vyše 405 mil. USD. Nasledoval francúzsky Carrefour s tržbami takmer 119,9 mil. USD a tretia bola nemecká firma Metro s tržbami 90,85 mil. USD. Štvrté miesto obsadil britský reťazec Tesco pri tržbách 90,44 mil. USD.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivan Lužica
Firmy a inštitúcie Deloitte