Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Výstavba diaľnice
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, SITA/Ján Viazanička.
13. júna 2018 EkonomikaEkonomika Slovenska od Webnoviny.skSITA Diskusia()

Minister Ersék pokračuje v plytvaní peňazí na výstavbu diaľnic, podľa SaS mu chýba strategický plán

BRATISLAVA 13. júna (WebNoviny.sk) – Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) pokračuje v nesystémovom plytvaní finančných prostriedkov na prípravu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré nemá kryté v rozpočte.

Tvrdí to strana Sloboda a Solidarita (SaS) s tým, že ministrovi okrem toho chýba strategický plán, čo chce stavať, za koľko a kedy.

Hodnota za peniaze

Liberáli tak v stredu reagovali na zámer ministra dopravy na projektovú prípravu výstavby 170 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, aj keď niektoré úseky podľa intenzity dopravy nebudú mať opodstatnenie ani o pätnásť či dvadsať rokov.

„Minister dopravy sa nechal počuť, že úzko spolupracuje s inštitútom Hodnota za peniaze. Preto občania SR majú právo vedieť, ktoré úseky diaľnic a rýchlostných ciest chce ministerstvo začať stavať v najbližších piatich rokoch, aké sú rozpočtované náklady na ich realizáciu a aké je k tomu stanovisko inštitútu Hodnota za peniaze,“ informoval poslanec Národnej rady SR a tímlíder SaS pre dopravu Miroslav Ivan.

Opravy ciest I. triedy

SaS zároveň chce poznať, ako v tomto kontexte mieni rezort dopravy financovať opravy ciest prvej triedy, z ktorých 40 percent úsekov je v nevyhovujúcom, resp. havarijnom stave.

„Na opravy týchto úsekov by mohli byť využité finančné prostriedky, ktoré sa teraz majú zbytočne využiť na financovanie projektovej prípravy na nepotrebné úseky. Navyše, niektoré dokumenty majú v rámci projektovej prípravy obmedzenú platnosť. Môže sa teda stať, že budú musieť byť opäť vypracované,“ upozornil Ivan. Poslanec opätovne vyzýva ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka, aby zverejnil priority výstavby cestnej a železničnej infraštruktúry.

Odporúčané články

Na trase Zvolen – Šahy budú opäť premávať osobné vlaky, železničiari urobili prvé kroky Obnova križovatky Triblavina na D1 sa odkladá, podľa ministra Érseka za to môžu aktivisti

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika Slovenska

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies