MIT testuje dopravné lietadlo budúcnosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
D8 alebo "Double Bubble"
Foto: NASA/MIT/Aurora Flight Sciences

BRATISLAVA 24. apríla (WEBNOVINY) – Štúdia lietadla D8, prezývaného aj „double bubble“ je dielom inžinierov z Massachusettského technologického inštutútu (MIT) a spoločnosti Aurora Flight Sciences. Je to jeden zo šiestich perspektívnych projektov, zameraných na lietadlo budúcnosti, ktoré by sa na oblohu malo dostať nielkedy medzi rokmi 2030 až 2035.

Jeho proporčne zmenšená maketa práve absolvovala sériu testov v aerodynamickom tuneli, ktorých cieľom bolo optimalizovanie prúdenia vzduchu okolo lietadla a získanie poznatkov o tom, ako by sa dal ešte viac vylepšiť jeho nekonvenčný tvar.

D8 alebo "Double Bubble"
Foto: NASA/MIT

Foto: NASA/MIT

D8 alebo "Double Bubble"
Foto: NASA/MIT

Foto: NASA/MIT

D8 alebo "Double Bubble"
Foto: NASA/MIT

Foto: NASA/MIT

D8 alebo "Double Bubble"
Foto: NASA/MIT

Foto: NASA/MIT

Lietadlo by malo byť určené na lokálne lety, jeho dolet by mal byť tritisíc námorných míľ, čo je približne 5 600 km a je určené pre 180 cestujúcich. V kabíne by malo byť viac miesta, než v Boeingu 737-800 aj vďaka tomu, že jeho trup je vlastne spojením trupov dvoch štandardných lietadiel – tam treba hľadať aj pôvod jeho prezývky double bubble.

Na zníženie jeho hmotnosti by mali byť použité kompozitné materiály, poháňať by ho mali tri prúdové motory, umiestnené atypicky v zadnej časti lietadla a nad jeho trupom. Ďalšou zvláštnosťou sú pomerne úzke krídla, zvierajúce s trupom temer 90-stupňový uhol. Ich tvar taktiež prispieva k zníženiu hmotnosti lietadla. Lietadlo by malo byť schopné dosiahnuť maximálnu rýchlosť 0,74 Mach.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NASA Národný úrad pre letectvo a vesmír