Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Stanica, vlak, Brusel
19. 04. 2010 17:08 Ekonomika od Webnoviny.skSITA Diskusia

Na modernizáciu železníc išlo vyše 156 mil. eur

BRATISLAVA 19. apríla (WEBNOVINY) – Na modernizáciu železničnej infraštruktúry na Slovensku sa vlani použili finančné prostriedky v celkovej výške 156,099 mil. eur. Vyplýva to zo správy o plnení modernizácie a rozvoja železničnej infraštruktúry na roky 2007 až 2010, ktorú ministerstvo dopravy pripravilo na rokovanie vlády.

Z fondov Európskej únie išlo na spomínané účely 39,782 mil. eur, z národných zdrojov na spolufinancovanie 12,175 mil. eur, zo štátneho rozpočtu 45,473 mil. eur, z vlastných prostriedkov Železníc Slovenskej republiky 21,214 mil. eur a z úverov prevzatých železnicami 37,454 mil. eur. Finančné prostriedky boli použité na modernizáciu železničných koridorov, nástupíšť, podchodov, ako aj na modernizáciu zabezpečovacích zariadení v železničných staniciach, implementáciu systému ETCS na úseku Bratislava – Nové Mesto nad Váhom a prípravu projektovej dokumentácie pre stavby financované z eurofondov.

Modernizácia železničnej trate Žilina – Krásno nad Kysucou v dĺžke 18,9 kilometra a celkovými nákladmi 158,84 mil. eur má byť ukončená v júni 2011. Schválený nenávratný finančný príspevok na investíciu dosahuje 101,03 mil. eur, z toho zdroje Kohézneho fondu predstavujú 85,88 mil. eur a spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 15,15 mil. eur. Do konca vlaňajška bolo zmodernizovaných 9,2 kilometra trate vrátane železničnej stanice Krásno nad Kysucou, vyčerpaných bolo 41,83 mil. eur.

Modernizácia železnice na trati Nové Mesto nad Váhom – Púchov je rozdelená do šiestich etáp. Stavebné práce na úseku Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce, začaté vlani koncom septembra v rámci prvej a druhej etapy, majú byť ukončené v máji 2013. Obnova 17,7 kilometra dlhého úseku by mala stáť 301,37 mil. eur. Do konca minulého roka boli na stavbe vykonané prípravné práce a začala výstavba železničného tunela Turecký vrch. Treťou etapou je obnova úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá v dĺžke takmer 12 kilometrov, vrátane stavby nového železničného mosta v Trenčíne a prestavby železničnej stanice v Trenčíne. Celkové investičné náklady predstavujú 327,51 mil. eur. Ukončenie stavebných prác je plánované v januári 2014. Štvrtú a piatu etapu predstavuje modernizácia úsekov Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša v dĺžke 20,4 kilometra a s nákladmi 302,31 mil. eur. Obnovené budú aj železničné stanice Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce. Práce majú byť hotové v máji 2014. Šiesta etapa na 7-kilometrovom úseku Beluša – Púchov, vrátane železničných staníc, by mala stáť 110,87 mil. eur. Stavba zatiaľ nie je krytá finančnými zdrojmi.

SITA

Odporúčané články

ZMOS potrebuje modernizáciu, nový predseda Tréger rešpektuje odchod členských miest Nitrianske teplárne modernizujú vykurovací systém, obyvateľov Klokočiny čakajú rozkopávky

Neprehliadnite

Prekvapením pre Danka je Šeliga, „ktorý sa tváril ako aktivista“, nie Kiskova strana Aktualizované: Bývalý zamestnanec vo firme v Dubnici nad Váhom zastrelil nadriadeného Stále mi znie v ušiach ohromujúci aplauz fanúšikov, Chára je vďačný a hrdý na Boston Video: Andrej Kiska predstavil svoju stranu Za ľudí, jej priority a tváre (aktualizované) Kiskova strana Za ľudí má podľa politológa potenciál zasiahnuť do pomerov na politickej scéne Prečo (ne)cestovať do Iránu? Cestovateľské tipy

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X