Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Chatbot
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, Getty Images
15. 10. 2018 12:31 EkonomikaSlovenskoEkonomika z lokality Slovensko od Webnoviny.skSITA Diskusia

Na najčastejšie otázky daňovníkov odpovedá nový automatizovaný chat Taxana

BRATISLAVA 15. októbra (WebNoviny.sk) – Od konca septembra radí daňovníkom chatbot finančnej správy zvaný Taxana. Ako v tlačovej správe informovala finančná správa, za dva týždne Taxana poradila už viac ako 5 000 daňovníkom.

Najčastejšie radí v oblasti dane z pridanej hodnoty a dane z príjmu. Finančná správa na základe spätnej väzby od používateľov chatbot stále vylepšuje.

Odpoveď na najčastejšie otázky

Ako uviedla hovorkyňa finančnej správy Ivana Skokanová, Taxana správne identifikovala dopytované témy v 80 % prípadov a daňovníkom správne poradila. V ostatných 20 % prípadov sa daňovníci pýtali na témy, ktoré momentálne nie sú v chatbote zahrnuté, alebo sa týkali príliš špecifických prípadov jednotlivých daňovníkov.

Taxana bola pre začiatok navrhnutá tak, aby odpovedala na najčastejšie otázky, s ktorými sa daňové subjekty obracajú na call centrum finančnej správy.

Doplňujúce úpravy

Na základe podnetov od občanov finančná správa už doplnila základné číselné informácie, ako sú výška nezdaniteľnej časti, výška daňového bonusu a podobne. Tiež upravila úvodné a záverečné reakcie, ktoré používa Taxana pri komunikácii s daňovníkmi.

Dôležitou zmenou je aj upravená informácia pre daňovníka v prípade, že mu Taxana poradiť nevie. Namiesto slova „nerozumiem“ pošle daňovníkovi informáciu, že otázka je príliš špecifická a odporučí mu obrátiť sa na call centrum finančnej správy, pričom uvedie aj priamy kontakt.

Nová komplexná databáza

Súčasný chatbot finančnej správy slúži aj na zbieranie dopytov od užívateľov, čím vytvára podklady pre strojové učenie sa pomocou umelej inteligencie.

Cieľom finančnej správy je na základe zozbieraného množstva dopytov vytvoriť chatbot s použitím umelej inteligencie. Na prípravu takejto komplexnej databázy je nevyhnutných aspoň 30 tisíc individuálnych dopytov tak, aby chatbot poznal viaceré možné varianty otázok občanov.

Taxana dokáže momentálne radiť v oblasti dane z pridanej hodnoty, závislej činnosti, príjmu fyzických osôb, príjmu právnických osôb, elektronickej komunikácie s finančnou správou a v oblasti elektronických registračných pokladníc. Ďalšie témy bude finančná správa pridávať postupne.

Nepretržitá dostupnosť

Finančná správa je podľa vlastných slov prvá štátna inštitúcia, ktorá pridala do komunikácie s klientmi automatizované riešenie. Prostredníctvom projektu chatbotu pokračuje v digitalizácii a elektronizácii procesov, ktoré môžu zjednodušiť plnenie si povinností daňových subjektov.

Zavedenie automatizovaného chatu do komunikácie s klientmi vie odľahčiť pracovníkov call centra, ktorí sa tak môžu venovať zložitejším otázkam daňovníkov. Výhodou je nepretržitá dostupnosť. Taxana funguje na princípe vyskakovacieho okna v prostredí portálu finančnej správy, dostupná je aj na facebookovej stránke finančnej správy.

Odporúčané články

Slováci majú poslednú možnosť odovzdať daňové priznanie, úrady očakávajú najväčší nápor daňovníkov Daniari upozorňujú právnické osoby na včasnú registráciu pre elektronickú komunikáciu

Neprehliadnite

OĽaNO zbiera podpisy na odvolanie ministerky Lubyovej, môže za to škandalózne pridelenie stimulov Foto: Na Orave pomáhajú desiatky hasičov, do boja so snehom nasadili aj vrtuľník (aktualizované) Muž s krvácaním do mozgu čakal na sanitku hodinu a pol, ale operačné stredisko vraj postupovalo správne Danko nerozhoduje svojvoľne o kandidátoch na prezidenta, Beblavý by si mal preštudovať zákon Foto: Ženu obvinili z krutého týrania psa, hrubá reťaz mu vrástla do krku a telo mu napadol hmyz Koniec čakaniu v Sociálnej poisťovni, vo všetkých pobočkách spustili rezervačný systém Video: Brexit bez dohody ovplyvní aj Slovákov v Británii. Čo si musia vybaviť a bude treba na cestu pas? Video: Výskumníčka spadla pri kŕmení do ohrady krokodíla, odhryzol jej ruku a veľkú časť tela
string(309) ", , , "

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.