Na nemeckom trhu ubúda firiem, ktoré plánujú zvyšovať ceny svojich výrobkov, ale jadrová inflácia má zostať vysoká

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nemecko, vlajka, peniaze, euro
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Čoraz menej nemeckých firiem plánuje zvýšenie cien svojich výrobkov. Vyplýva to z prieskumu mníchovského ekonomického inštitútu Ifo.

Index očakávaného zvýšenia výrobných cien v najbližších troch mesiacoch, ktorý inštitút zostavuje, v apríli klesol na 21,5 bodu z marcových 27,1 bodu. Inštitút o tom informoval v správe, ktorú zverejnil vo štvrtok.

Siedmy pokles v rade

Aprílový pokles ukazovateľa plánovaného zvyšovania cien bol už siedmy v rade. „Naznačuje to, že vlna zvyšovania cien už kulminovala,“ povedal šéf oddelenia prieskumov v inštitúte Ifo Timo Wollmershäuser.

Inflácia však podľa neho pravdepodobne bude v nadchádzajúcich mesiacoch oslabovať veľmi pomaly. „Hlavne jadrová inflácia, čiže rast spotrebiteľských cien bez zahrnutia cien energií, zostane vysoká,“ dodal Wollmershäuser.

Potraviny majú ešte zdražieť

Plány na zvyšovanie cien produktov sa prejavujú hlavne v sektoroch maloobchodu a služieb pre spotrebiteľov. V niektorých segmentoch maloobchodu index plánovaného zvyšovania cien dokonca posilnil.

Týka sa to napríklad segmentu potravín a nápojov, v ktorom index stúpol na 69,9 bodu zo 64,8 bodu, či oblasti počítačov a softvéru (rast indexu na 57,9 bodu z 22,3 bodu).

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Timo Wollmershäuser
Firmy a inštitúcie Inštitút Ifo