Najhodnotnejšou značkou na svete je Apple

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Apple Cloud
Foto: Digitaltrends.com

LONDÝN 9. mája (WEBNOVINY) – Americká technologická spoločnosť Apple Inc predbehla internetovú firmu Google a podľa štúdie firmy Millward Brown sa stala najhodnotnejšou značkou na svete. Podnik Google bol na prvej priečke štyri roky. Štúdia firmy Millward Brown tvrdí, že hodnota značky výrobcu iPhonov a iPadov je 153 mld. USD, čo je takmer polovica jej trhovej kapitalizácie. Portfólio výrobkov, ktoré spotrebitelia vyhľadávajú, pomohlo firme Apple vlani obsadiť miesto najcennejšej technologickej spoločnosti na svete a pripraviť o prvenstvo v tomto segmente firmu Microsoft.

V prvej desiatke najhodnotnejších podnikových značiek sa podľa najnovšej štúdie firmy Millward Brown umiestnilo šesť technologických a telekomunikačných firiem. Na druhom mieste je Google, na treťom IBM, na piatom Microsoft, na siedmom AT&T a na deviatom China Mobile. Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s poskočil zo šiesteho na štvrté miesto, Coca-Cola klesla o jednu priečku na šiestu pozíciu, značka Marlboro klesla o priečku na ôsme miesto a prvú desiatku uzatvoril podnik General Electric.

Medzi sto najhodnotnejších značiek sa dostal Facebook, a to hneď na 35 miesto. Čínsky internetový vyhľadávač Baidu poskočil na 29. zo 46. miesta. Toyota si udržala postavenie najhodnotnejšej značky medzi výrobcami áut. Celková hodnota stovky najcennejších značiek vzrástla o 17 % na 2,4 bil. USD, keďže globálna ekonomika začala rásť.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Millward Brown