Najviac Slovákov číta denník Nový Čas, ukázal prieskum

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Noviny, dennik, tlac
Foto: SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 12. novembra (WebNoviny.sk) – Najviac čitateľov má z celoštátnych denníkov Nový Čas. V rebríčku čítanosti nasledujú denníky Sme a Pravda. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle – Target Group Index (MML – TGI) v 2. a 3. kvartáli 2016, ktoré agentúre SITA poskytla Linda Kleinertová z MML – TGI.

Posledné vydanie niektorého z celoštátnych denníkov čítalo 29 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Za posledných 14 dní si niektorý celoštátny denník prečítalo 65 percent populácie. Nový Čas si prvú pozíciu v rebríčku čítanosti celoštátnych denníkov udržal s čítanosťou 15 percent, denníky Sme a Pravda majú čítanosť šesť percent. S päťpercentnou čítanosťou nasleduje denník Plus jeden deň a Šport so štyrmi percentami. Korzár spolu s denníkom Hospodárske noviny majú čítanosť tri percentá obyvateľov vo veku 14 – 79 rokov.

Posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov si prečíta alebo prelistuje 39 % populácie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s čítanosťou 8 %. Ďalšie pozície obsadili so šesťpercentnou čítanosťou týždenníky Báječná žena, Život a Nový čas pre ženy. Nasleduje Slovenka, Eurotelevízia a Katolícke noviny so 4 %. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 10-percentnú čítanosť, sieť Petit Press MY noviny má čítanosť 7 %.

Celková čítanosť dvojtýždenníkov je 13 %. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s 5 %. Nasleduje Tele plus a Bratislavské noviny s 2 %. Dvojtýždenník Relax dosiahol 1% čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť 3%.

Mesačníky v 2. a 3. kvartáli tohto roka čítalo 44% obyvateľov Slovenska. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár s 8%. Čítanosť 7% má mesačník Zdravie. Nasledujú Eva a EMMA s čítanosťou 5%. Ďalší je mesačník Nový čas Krížovky so 4% a za ním Auto magazín a Auto motor a šport s čítanosťou 3%.

Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media od 4. apríla do 18. septembra na vzorke 4 241 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať