Autodopravcovia sú pripravení na ráznejšie protesty s blokádou, ak spoplatnia cesty II. triedy

Kamióny, štrajk autodopravcov
Autodopravcovia považujú spoplatnenie ciest II. triedy za pomstu. Foto: archívne, SITA/KR PZ Bratislava

Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) je pripravená v prípade zlyhania rokovaní s ústrednými orgánmi štátnej správy vo veci zastavenia spoplatnenia ciest II. triedy pristúpiť k ráznejším protestom vrátane blokády vytypovaných komunikácií a hraničných prechodov kamiónmi.

Keďže UNAS nesúhlasí s plánovaným spoplatnením ciest II. triedy zo strany Trnavského samosprávneho kraja a ministerstva dopravy a výstavby, predsedníctvo únie sa rozhodlo, že sa pokúsi najprv o komunikáciu. Ak neuspeje, tak zorganizuje protestnú akciu pred príslušným rezortom, kde dopravcovia prednesú svoje požiadavky z kamiónu.

Trest za predošlý štrajk

Ako informoval Stanislav Skala z UNAS, v prípade nevypočutia hlasu dopravcov pristúpia k protestnej blokáde vytypovaných komunikácií a hraničných prechodov kamiónmi.

„Obe inštitúcie majú pripravovať spoplatnenie ciest II. triedy, a to predbežne na šestnástich úsekoch. Následne plánujú spoplatniť viac ako tridsať úsekov a súbehov. Dlhé roky sme platili druhú najvyššiu daň z motorových vozidiel v Európe. Úľavy v menšom rozsahu, ako boli sľúbené, sme akceptovali, ale doposiaľ nám neboli poskytnuté. Stále platíme druhú najvyššiu spotrebnú daň z pohonných látok v Európe,“ upozornil Stanislav Skala s tým, že UNAS vníma plánované spoplatnenie ciest II. triedy v trnavskom kraji ako možný trest autodopravcom za januárové protesty proti súčasnému mýtnemu systému.

Kamióny znehodnocujú cesty

„V tejto ťažkej celospoločenskej situácii, ktorú vyvolalo ochorenie COVID-19, nebudeme vyhrocovať situáciu, ale určite sa nedáme opäť okrádať a budeme situáciu pozorne sledovať,“ dodal Stanislav Skala.

Podľa rezortu dopravy a výstavby spoplatnenie ciest II. triedy mýtnym poplatkom nie je otázkou najbližších dní alebo týždňov. Pripúšťa však, že nový pripravovaný mýtny systém bude zohľadňovať aj možnosť zapracovania takýchto zmien.

Vníma totiž problém samosprávnych krajov, že cesty nižších kategórií, ktoré patria do ich vlastníctva, využívajú aj dopravcovia v nákladnej doprave, pričom dochádza k ich znehodnocovaniu.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Stanislav Skála
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRUNAS Únia autodopravcov Slovenska