Dočasné premostenie medzi Kysakom a Veľkou Lodinou uzavrú pre rekonštrukčné práce na moste

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
MO SR: Budovanie premostenia rieky Hornád
Profesionálni vojaci zo Ženijného práporu Sereď a hasiči Záchrannej brigády HaZZ v Humennom počas budovania provizórneho premostenia rieky Hornád medzi obcami Kysak a Veľká Lodina v januári 2021. Foto: archívne, SITA/Ministerstvo obrany SR

Košický samosprávny kraj začal s výrobou nových nosníkov na moste cez rieku Hornád medzi obcami Kysak a Veľká Lodina. Z dôvodu rekonštrukčných prác dopravu opäť presmerujú na obchádzkovú trasu.

Vodiči tak od soboty 8. mája už po dočasnom premostení neprejdú. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.

Osadili nové inteligentné semafory

„Počas zimných mesiacov bola vypracovaná kompletná projektová dokumentácia na rekonštrukciu mosta, realizované boli tiež dva prieskumné vrty, ktoré ukázali, že spodnú stavbu je potrebné zosilniť a na stredovom pilieri vybudovať nový úložný prah. Zohľadnená bola aj požiadavka správcu vodného toku na zvýšenie výškových pomerov cesty pri výskyte storočnej vody. Zároveň sme realizovali práce aj na obchádzkovej trase, kde pribudli nové zvodidlá a bezpečnostné prvky. V uplynulých dňoch sme na ceste opravili výtlky, a úsek, na ktorom dochádzalo k stretom vozidiel, sme rozšírili. Opravili sme aj cestu v intraviláne obce Veľká Lodina, ktorá je súčasťou obchádzky. Prejazd týmto úsekom by tak mal byť nielen komfortnejší, ale aj bezpečnejší,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Košický samosprávny kraj okrem úpravy účelovej cesty osadil na tomto úseku nové inteligentné semafory, vďaka ktorým by sa mal prejazd skrátiť o polovicu. Premávka bude na obchádzkovú trasu presmerovaná v sobotu ráno o 7:00.

Cez víkend začnú krajskí cestári s prácami na odstránení nájazdovej rampy, aby sa v pondelok 10. mája mohlo začať s odstraňovaním dočasného premostenia.

Druhá najnákladnejšia rekonštrukcia

Trvať by to malo približne desať dní, následne začne zhotoviteľ s rekonštrukciou mosta. Rekonštrukcia začne zriadením staveniska, výstavbou prístupovej komunikácie do toku rieky Hornád k súčasným oporám a pilieru.

Následne zhotoviteľ diela začne s opravou spodnej stavby – výškovou úpravou úložných prahov, zosilnením stredového piliera a sanáciou betónových plôch.

Pandémia COVID-19 by nemala ovplyvniť termín dokončenia rekonštrukcie mosta, práce by mali byť ukončené ešte pred zmluvne dohodnutým termínom, teda do konca tohto roka.

Rekonštrukciu financuje Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu, práce by mali stáť 1 752 000 eur. Pôjde o druhú najnákladnejšiu rekonštrukciu mosta v tomto volebnom období.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Rastislav Trnka
Firmy a inštitúcie KSK Košický samosprávny kraj (VÚC)