Hlavné európske letecké firmy refundovali viac ako pol milióna poukazov za lety zrušené počas pandémie

Covid 19, cestovanie
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Európska komisia (EK) a úrady na ochranu spotrebiteľov v jednotlivých členských štátoch Európskej únie (EÚ) dostali od 16 hlavných európskych leteckých spoločností potvrdenie, že refundovali viac ako 500-tisíc poukazov, ktoré dali spotrebiteľom za zrušené lety počas pandémie koronavírusu.

Viac o téme: Koronavírus

Ide o výsledok dialógu medzi EK a Kooperačnou sieťou ochrany spotrebiteľov (CPC Network), ktorý viedli v roku 2021 s cieľom riešiť následky rozsiahleho a bezprecedentného rušenia letov na začiatku pandémie. EK o tom informovala v piatok na svojej internetovej stránke.

V rámci dialógu z roku 2021 sa letecké firmy zaviazali k opatreniam na zosúladenie svojej praxe s legislatívou Európskej únie v oblasti práv spotrebiteľov a pasažierov.

Súčasťou týchto záväzkov je včasná refundácia pasažierov, lepšie informovanie spotrebiteľov o ich právach v súvislosti s rušením letov a ponúknutie možnosti vymeniť za peniaze všetky poukazy vydané spotrebiteľom za zrušené lety. Letecké firmy kontaktovali viac ako 2,5 milióna spotrebiteľov, ktorí mali nevyužité poukazy, pričom viac ako 500-tisíc z nich sa rozhodlo vymeniť ich za peniaze.

Letecké firmy implementovali svoje záväzky v súvislosti s krízou rozsiahleho rušenia letov v roku 2020. Spotrebitelia sú lepšie informovaní o svojich právach a refundovali sa milióny eur. Apelujem však na letecké firmy, aby pokračovali vo svojej snahe aj teraz, keď pasažieri opäť zažívajú početné meškania a rušenia letov,“ povedal eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie EK Európska komisiaEU Európska únia