Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Stavba D4 a R7
Stavba D4 a R7 Foto: d4r7.com.
5. 06. 2019 6:10 Cestná doprava Marek elias.jpg od SITA

Ministerstvo: Poslanecký prieskum na D4 a R7 nepriniesol nové informácie ani riešenia

Ekoaudit podľa ministerstva dopravy a výstavby jasne preukázal, že koncesionár nepostupuje v súlade so schválenou štúdiou EIA. Poslanci plánujú v ňom neskôr pokračovať.

Poslanecký prieskum na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy, ktorý sa uskutočnil v utorok, podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) nepriniesol žiadne nové informácie ani riešenia. Ukázal len to, o čom rezort už informoval a nedávno zverejnil v ekoaudite.

„Ekoaudit jasne preukázal, že koncesionár nepostupuje v súlade so schválenou štúdiou EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie). Ak prebiehajúce testovanie potvrdí v stavbe nepovolený materiál, bude ho musieť koncesionár na vlastné náklady odstrániť,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Rezort dopravy podľa nej intenzívne spolupracuje s ministerstvom životného prostredia, keď už pred rokom oslovil Inšpekciu životného prostredia SR, aby všetky podozrenia a pochybenia preverili.

SaS: V prieskume budeme pokračovať

Poslanecký prieskum parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti iniciovala strana Sloboda a Solidarita (SaS).

„Iniciovali sme tento poslanecký prieskum, lebo sa množili rôzne medializované informácie a aj rôzne podnety od občanov, že na obchvate je používaný nepovolený materiál a že môžu hroziť škody na prírode, životnom prostredí a ekonomické škody,“ povedala na brífingu predsedníčka hospodárskeho výboru a podpredsedníčka SaS Jana Kiššová.

Prieskum bol podľa nej iba čiastočný a neskôr plánujú uskutočniť ďalší.

Chcú kompletnú dokumentáciu

Poslanec a tímíder SaS pre dopravu a stavebníctvo Miroslav Ivan informoval, že sa zamerali na únosnosť vrstiev násypov z hľadiska používaných materiálov a na vplyv prác na životné prostredie.

Plán križovatky Ketelec na R7/D4.
Plán križovatky Ketelec na R7/D4.Vizualizácia: d4r7.com.

Na základe výsledkov ekoauditu sa poslanci zastavili na štyroch kontrolných bodoch rozostavanej D4.

„Fyzicky sme si obzreli konkrétne materiály v násypoch, ktoré vyvolávajú podozrenie, či sú vhodné, nevhodné z pohľadu životného prostredia alebo únosnosti. Sú tam materiály, ako tehla, kusy plastov, železa. Nie je to však v takom objeme, aby sme museli definitívne povedať, že toto určite nie,“ uviedol Ivan.

Na to, aby sa mohli vyjadriť, podľa neho potrebujú kompletnú dokumentáciu, ktorú budú žiadať od ministra dopravy a výstavby. Na to bude zamerané pokračovanie tohto prieskumu.

Akoby ministerstvo nedostatky neriešilo

Poslankyňa a tímlíderka SaS pre životné prostredie Anna Zemanová priblížila, že boli aj na miestach, kde boli odobraté vzorky na testy pre ekoaudit. Zatiaľ nevideli protokoly, tie si vyžiadali sprístupniť.

Anna Zemanová
Poslankyňa a tímlíderka SaS pre životné prostredie Anna Zemanová.Foto: SITA/Gabriel Kuchta

„Ďalšie informácie, ktoré sa nachádzajú v monitorovacej správe nezávislého dozoru, sú pomerne závažné. Hlavne, čo sa týka prevádzkovej činnosti na pracoviskách na Žitnom ostrove,“ poznamenala poslankyňa. Budú sa preto zaujímať o to, prečo sa priebežne neodstraňujú nebezpečné látky.

„Prieskum bude pokračovať s tým, že som si dožiadala konkrétne podklady, úplnú správu ekologického auditu, ako aj ročnú správu sledovania biomonitoringu v chránenej oblasti. Pre mňa bude dôležité, čo robí ministerstvo s týmito správami. Tie informácie jednoznačne dostáva každý mesiac. Tieto nedostatky sa tam opakujú, ale ako keby sa neriešili,“ dodala Zemanová.

Plánované termíny dokončenia nestihnú

Úseky D4 podľa Ivana určite nebudú hotové v plánovanom termíne v roku 2020.

„To je už určite každému jasné. Otázka je už len, koľko to bude meškať. Dúfajme, že nie viac ako rok,“ uviedol poslanec.

Veľký problém vidí v budúcom napojení budovanej D4 na súčasnú diaľnicu D1. „Budeme sa pýtať ministra, ako sa s tým pokračuje, a či vôbec bude možné aj po dokončení v roku 2021 napojenie D1 na D4,“ dodal Ivan.

K téme

Potvrdili nomináciu rozhodcovského tribunálu na arbitráž pre D4 a R7 Dva úseky R7 by mohli motoristi využívať v miernom predstihu, zvyšné budú zrejme meškať

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Prokurátor Kováčik odmieta podozrenia voči svojej osobe, vraj ide iba o účelovú diskreditáciu Foto: Ministerka Matečná prišla do parlamentu na bicykli, propagovala ekologickú dopravu Voľby by vyhral Smer-SD pred progresívcami, SNS a Matovičovo OĽaNO majú rovnakú podporu Minister Kamenický trvá na vyššej dani na cigarety, je ochotný rokovať s Dankom a návrh zmierniť Europoslanci budú hlasovať o zložení Európskej komisie, vypočujú aj Šefčoviča Na zmenu zdravotnej poisťovne ostávajú necelé 2 týždne!

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X