Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ondrej Matej
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Predseda strany DOPRAVA Ondrej Matej. Foto: idah.sk.
21. 03. 2018 17:21 Cestná doprava od NasaDoprava.skSITA

Ondrej Matej: Hlavnou príčinou meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo očakáva prijatie novej reálnej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Predseda správnej rady organizácie Ondrej Matej tvrdí, že hlavná príčina meškania výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí, ale v schopnosti manažérsky zabezpečiť kontinuálnu prípravu a výstavbu tak, aby boli dodržané termíny a kvalita. 

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek by mal pokračovať vo svojej funkcii aj v obnovenej vláde. Čo od neho očakávate v druhej polovici volebného obdobia?

– Očakávame od neho naplnenie volebného programu, hlavne v oblasti verejnej dopravy (dopravná autorita), stavebného zákona a prijatia novej koncepcie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorá by zodpovedala skutočným potrebám a bola by aj realizovateľná v reálnych termínoch.

Súčasný minister je vo funkcii od augusta 2016, keď po piatich mesiacoch vymenil Romana Brecelyho. Ako hodnotíte aktivity rezortu dopravy a výstavby pri doterajšej vláde od marca 2016? 

– Pozitívne hodnotíme zreálnenie termínov výstavby cestnej infraštruktúry a snahu vytvoriť pracovné skupiny vo vyššie uvedených oblastiach.  Viac sme očakávali v procese prijať rozhodnutie o novej koncepcii výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.

Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno pred ústím tunela Považžský Chlmec. Foto: SITA/Milo Fabian.

Výstavba viacerých úsekov diaľnic a rýchlostných ciest mešká, chýbajú peniaze na nové potrebné úseky. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť hotová najskôr v roku 2026. Aké sú toho hlavné príčiny, čo treba zmeniť?

– Hlavná príčina nie je nedostatok peňazí, ale v schopnosti manažérsky zabezpečiť kontinuálnu prípravu a výstavbu tak, aby boli dodržané termíny a kvalita.

Môže súčasná politicko-spoločenská kríza na Slovensku spomaliť prípravu výstavby diaľnic, realizáciu projektov v rezorte dopravy?

– Už ju spomalila, v rezorte sa čaká na to či, súčasní nominanti budú pokračovať, alebo budú nahradení novými nomináciami.

Aký vplyv na to by mohli mať prípadné predčasné voľby, ak by sa konali?

– Dlhodobo som presvedčený,  že výstavba ciest,  železníc a verejná doprava by nemali byť ovplyvňované žiadnymi voľbami, či už ide o voľby riadne alebo predčasné. Ak nebudeme schopní tieto oblasti odpolitizovať, tak budeme stále svedkami stagnácie a zaostávania v týchto oblastiach v európskom a svetovom meradle.

Martin Benko

Výstavba úseku D1 Hričovbské Podhradie – Lietavská Lúčka. Foto: NDS.

Odporúčané články

Letná zmena cestovného poriadku vlakov začne platiť v nedeľu IDH: Hovoriť o výhodnosti širokorozchodnej trate pre Slovensko je zatiaľ predčasné

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Aktualizované: V kauze zmenky vypovedal aj Mika, s obžalovaným Pavlom R. riešil niektoré veci Juhokórejské stíhačky vystrelili varovné výstrely na ruské lietadlo, ktoré narušilo vzdušný priestor krajiny Video: Peter Sagan opísal moment zo stúpania na Tourmalet, ktorý obletel celý svet Návštevy regiónov treba kombinovať s komunikáciou v médiách, tvrdí Danko a šokoval ho Kollár Začarovaný kruh: Produkcia mäsa mení klímu a klíma potom zabíja dobytok Nezamestnanosť pod päť percent má 51 okresov na Slovensku, najmenej ľudí bez práce má Trenčín Politika do škôl patrí, zhodli sa Smer-SD, SNS a Most-Híd, ale nesúhlasia s propagandou

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X