Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
9. 06. 2017 13:24 Cestná doprava od NasaDoprava.skSITA

Predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka by pomohlo doprave na strednom a severnom Slovensku

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo upozornil, že kvalitné a rýchle cestné prepojenie medzi severom a juhom cez stred Slovenska je však stále v nedohľadne napriek protestom a iniciatívam samospráv.

Dopravnej situácii na strednom a severnom Slovensku by mohlo pomôcť predĺženie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, kde by sa pripojila na diaľnicu D1. Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) v piatok upozornil, že kvalitné a rýchle cestné prepojenie medzi severom a juhom cez stred Slovenska je však stále v nedohľadne napriek protestom a iniciatívam samospráv.

„Riešenie pre región stredného Slovenska vidíme v ukončení nekonečných diskusií a stanovení priorít výstavby nadradenej cestnej infraštruktúry pri severojužnom prepojení Žilinského a Banskobystrického kraja,“ informoval predseda správnej rady IDH Ondrej Matej.

Na Orave by išlo o prekládku cesty so zvýšením maximálnej rýchlosti 

Realistický model pre túto časť Slovenska podľa neho pozostáva z vybudovania cesty I. triedy postavenej na rýchlosť 110 kilometrov za hodinu na Orave na úseku od štátnej hranice s Poľskom po obec Hubová a v čo najrýchlejšej výstavbe rýchlostnej cesty R1 na úseku Ružomberok – Banská Bystrica a rýchlostnej cesty R3 na úseku obec Budča pri Zvolene – štátna hranica s Maďarskom.

Pri spomínanej ceste I. triedy na Orave by išlo o prekládku existujúcej cesty, ktorá by obchádzala obce a mestá a bola by na nej zvýšená maximálna rýchlosť na 110 km za hodinu.

Dobudovanie R1 po Ružomberok nie je náhradou za D1

„Samotná výstavba takejto cesty I. triedy by bola ľahšia a rýchlejšia. Zároveň za rovnaké množstvo financií by sme vedeli postaviť viac ciest I. triedy na rýchlosť 110 km za hodinu. Ako príklad uvediem časť rýchlostnej komunikácie R3 pri Oravskom Podzámku,“ uviedol Matej. Dobudovanie R1 po Ružomberok však podľa neho nie je náhradou za D1.

Vzhľadom na obmedzené finančné zdroje je podľa IDH potrebné si ujasniť, čo znamená rýchlostná komunikácia a či sú tieto cesty vôbec potrebné v plnom profile v takom rozsahu, ako sú plánované s neustále odkladaným termínom výstavby. V prípade uvedeného regiónu je podľa inštitútu nelogické a neefektívne mať vedľa seba D3 na Kysuciach a R3 na Orave.

Odporúčané články

IDH: Hovoriť o výhodnosti širokorozchodnej trate pre Slovensko je zatiaľ predčasné IDH: Prísnejšie kontroly áut sú opodstatnené, ak zvýšia bezpečnosť na cestách

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Aktualizované: V kauze zmenky vypovedal aj Mika, s obžalovaným Pavlom R. riešil niektoré veci Juhokórejské stíhačky vystrelili varovné výstrely na ruské lietadlo, ktoré narušilo vzdušný priestor krajiny Video: Peter Sagan opísal moment zo stúpania na Tourmalet, ktorý obletel celý svet Návštevy regiónov treba kombinovať s komunikáciou v médiách, tvrdí Danko a šokoval ho Kollár Začarovaný kruh: Produkcia mäsa mení klímu a klíma potom zabíja dobytok Nezamestnanosť pod päť percent má 51 okresov na Slovensku, najmenej ľudí bez práce má Trenčín Politika do škôl patrí, zhodli sa Smer-SD, SNS a Most-Híd, ale nesúhlasia s propagandou

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X