Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Bratislava, bicykel, parkovanie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, SITA/Branislav Bibel.
2. 08. 2019 10:41 Cestná dopravaStaré Mesto od NasaDoprava.skSITA

Rezidenti, zdravotne postihnutí i podnikatelia sa do nízkoemisných zón v Starom Meste dostanú

Do nízkoemisných zón v bratislavskej mestskej časti Staré Mesto budú mať povolený vstup rezidenti, motoristi s ťažkým zdravotným postihnutím (ŤZP) aj podnikatelia vďaka udelenej výnimke.

Pre ostatných motoristov bude zriadenie nízkoemisnej zóny znamenať zákaz vjazdu i prejazdu motorového vozidla, ktoré nespĺňa emisné štandardy zakotvené v zákone.

Špecifická situácia v Bratislave

Ako uviedol hovorca Starého Mesta Matej Števove, nízkoemisné zóny chce Staré Mesto zriadiť predovšetkým v obytných zónach. Cieľom zavedenia takejto zóny je pomôcť zlepšiť kvalitu ovzdušia v danom území.

Základom je obmedziť vjazd do zón vozidlám, ktorých prevádzkou vznikajú vysoké emisie. Takúto možnosť mali všetky obce na Slovensku už od roku 2016, v Bratislave však bola situácia špecifická, pretože mesto sa skladá zo 17 mestských častí.

Obcházkové trasy a projekt organizácie dopravy

Z iniciatívy starostky Starého Mesta Zuzany Aufrichtovej zmenili poslanci mestského zastupiteľstva štatút hlavného mesta tak, aby tieto kompetencie prešli z hlavného mesta na jednotlivé mestské časti Bratislavy.

„Stáť v zápchach, hodiny hľadať parkovacie miesto či iné negatívne sprievodné javy individuálnej dopravy neprospievajú kvalite života v mestách a preto sú úvahy o redukcii automobilov na mieste,“ uviedla Aufrichtová.

Predtým ako vyčlenia miesta pre vznik nízkoemisných zón, plánujú urobiť štúdiu územia, naplánovať obchádzkové trasy a následne vytvoriť projekt organizácie dopravy.

Aktuálne je Staré Mesto v štádiu prípravy vstupných dát. Podľa slov Mateja Števove je zriadenie nízkoemisných zón vhodné na cestách tretej a štvrtej triedy, pričom cesty prvej a druhej triedy by mali slúžiť ako obchádzka týchto zón.

K téme

Bývalý bratislavský primátor Nesrovnal kritizuje Vallovu parkovaciu politiku Aktualizované: Bratislavskí poslanci schválili Vallovu parkovaciu politiku, stanovuje aj poplatky za autá

Témy

Viac k osobnosti z článku

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Prezidentka Zuzana Čaputová zakončí návštevu susedných štátov na Ukrajine Tunel Sitina v smere do Petržalky je pre nehodu neprejazdný Tropická búrka Humberto sa zmenila na hurikán, vydali výstrahu pre severozápadnú časť Bahám Teplé počasie sa končí, prudké ochladenie prinesie na Slovensko mrazy a na hory sneh Vždy nadáva a uráža, obul sa Danko do Matoviča a kritizoval aj Kotlebu a ministra Kamenického Peter Sagan sa na klasike v Montreale držal v skupine favoritov, ale v závere mu došli sily Čo najviac ohrozuje rodiny na Slovensku? Registrované partnerstvá to podľa prieskumu nie sú

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X