Výstavba križovatky D1 a D4 pri Bratislave vstupuje do ďalšej fázy, dôjde aj k obmedzeniam dopravy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Triblavina
Diaľničná križovatka Triblavina na D1. Foto: www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Práce na vybudovaní strategickej križovatky diaľnic D1 a D4 v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina vstupujú do ďalšej realizačnej fázy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v pondelok informovala, že si to už vyžiada nevyhnutnú úpravu dopravy.

Od 12. marca bude uzatvorený most nad D1, ktorý spája cestu I/61 s Čiernou Vodou, miestnou časťou Chorvátskeho Grobu. Na pôvodnom moste budú frézovať asfaltový kryt vozovky. Následne od 16. do 17. marca je v pláne demolácia spomenutého mosta, z tohto dôvodu bude uzatvorený úsek D1 počas ďalšieho víkendu.

Uzatvorenie bude počas noci

„Samotné uzatvorenie úseku diaľnice je naplánované dominantne počas nočných hodín, zo soboty na nedeľu. Úsek D1 sa uzatvorí 16. marca o 22:00. No už hodinu pred uzatvorením budú na diaľnici prebiehať prípravné práce, ktoré môžu skomplikovať dopravu, preto motoristom odporúčame sa úseku vyhnúť už od 21:00,“ uviedol investičný riaditeľ a člen predstavenstva NDS Július Mihálik.

Podľa jeho slov, ak všetko prebehne podľa plánu, demolačné práce skončia v nedeľu o 12:00. Po odstránení starého mosta odštartujú niekoľkomesačné práce na rozšírení jazdných pruhov a ich napojení na D1. Práce sú naplánované tak, aby sa znížil ich vplyv na premávku.

Počet pruhov bude rovnaký

Počet jazdných pruhov v danom úseku D1 zostane zachovaný, no budú zúžené a zároveň sa zníži povolená rýchlosť. Úprava jazdných pruhov je plánovaná hneď po demolácii mosta z Čiernej Vody, ak to počasie umožní.

Napriek maximálnej snahe je podľa diaľničiarov preto nevyhnutné rátať so zdržaniami najmä v dopravných špičkách. Práce budú prebiehať v smere Bratislava – Žilina medzi 13,6 a 16,25 kilometrom. V opačnom smere medzi 17,2 a 13,9 kilometrom.

Zefektívnenie dopravy

„Pri tak vyťaženom úseku je určite potrebné rátať s významnými zdržaniami. Práve vďaka tomuto nevyhnutnému a dočasnému dopravnému diskomfortu získajú motoristi dlhodobo kvalitnejšiu, bezpečnejšiu a rýchlejšiu cestu. Ľuďom, ktorí cestu využívajú na dennej báze, sa aktuálne zdržania vynahradia omnoho plynulejšou dopravou definitívnom po skončení prác,“ podotkol Július Mihálik.

NDS ubezpečuje, že dokončenie ďalšej etapy križovatky D1 a D4 významne zefektívni dopravu v celom regióne. Modernizáciou a rozšírením D1, ktorá je na konci životnosti, sa má zvýšiť dopravný komfort, bezpečnosť a plynulosť dopravy. Prepojenie D1 a D4 zároveň odbremení diaľnicu, ktorá prechádza Bratislavou, čo pomôže znížiť hluk a znečistenie ovzdušia v hlavnom meste.

Najväčšia prorita

„Nie len motoristická verejnosť dlhodobo a plným právom požaduje dokončenie tejto kľúčovej investície. Preto križovatka D1/D4 patrí medzi naše najväčšie priority. V najbližších dňoch sa tak posúvame do ďalšej etapy,“ dodal Július Mihálik.

Diaľničiari poznamenali, že pripravili všetky opatrenia na minimalizovanie dopadov na dopravu. Posilnili kapacity Diaľničných patrol a zaistili vyššiu dostupnosť odťahových služieb, dopravu však ovplyvnia aj samotní motoristi. Pripravili aj video s alternatívnymi trasami zverejnené na https://youtu.be/iEWn1INJoB4 a tiež ich vizualizáciu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Július Mihálik
Firmy a inštitúcie Národná diaľničná spoločnosť (NDS)