Výstavba príjazdovej cesty k novému mostu v Komárne je v štádiu zakladania

Budúci nový cestný most Komárno - Komárom. Vizualizácia: Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Na stavbe príjazdovej komunikácie k budúcemu cestnému mostu z Komárna do maďarského Komáromu sa podľa Slovenskej správy ciest realizuje sanácia. Stabilizuje sa podložie, na ktorom bude vybudované cestné teleso.

BRATISLAVA 17. októbra (SITA) – Výstavba príjazdovej komunikácie v Komárne k budúcemu novému cestnému mostu cez Dunaj do maďarského Komáromu je v štádiu zakladania. „Realizuje sa sanácia – stabilizovanie podlažia, na ktorom bude vybudované cestné teleso,“ informovala v utorok agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Lucia Karelová.

Zhotoviteľom stavby napájacej cesty za zmluvnú cenu 2,92 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,5 mil. eur vrátane DPH) je spoločnosť Váhostav – SK, a. s.

Termín stavby príjazdovej cesty sa prispôsobí ukončeniu mosta

Lehota výstavby príjazdovej komunikácie, podľa zmluvy so zhotoviteľom z októbra minulého roka, je 32 mesiacov, teda dva roky a osem mesiacov. Práce by podľa toho mali trvať do júna 2019, musia sa však predĺžiť najskôr do jesene uvedeného roka. Dôvodom je zdržanie verejného obstarávania na výstavbu mosta, ktoré zabezpečovalo Maďarsko.

„Vzhľadom na previazanosť harmonogramov výstavby prístupovej komunikácie a mosta bude potrebné tento termín zosúladiť s harmonogramom mosta,“ priblížila Karelová. „Keďže so zhotoviteľom mosta bola uzatvorená zmluva o dielo s oneskorením až v roku 2017, posunula sa aj výstavba prístupovej komunikácie, ktorá bude napojená na krajnú oporu mosta,“ spresnila.

Možné postupné striedavé budovanie objektov 

Prípravné práce v podobe výrubu stromov sa začali vlani v decembri a samotné stavebné práce začali v marci tohto roka odhumusovaním územia a archeologickým výskumom. Na základe toho, že harmonogram stavebných prác prístupovej komunikácie je previazaný s harmonogramom výstavby mosta, jednotlivé etapy výstavby podľa Slovenskej správy ciest umožňujú postupné – striedavé budovanie objektov, ktoré sa navzájom k sebe pripájajú.

„Zo zmluvnej ceny bolo doteraz prestavaných zhruba 240 tisíc eur na výruby stromov, odhumusovanie staveniska, prekládku vodovodu, vypracovanie dokumentácie na vykonanie prác, vybudovanie obchádzky počas výstavby, sanáciu podložia prístupovej komunikácie a vybudovanie časti vsakovacích drénov,“ dodala Karelová.

Prístupová cesta bude spolufinancovaná z peňazí EÚ

Slovenská správa ciest vyhlásila výzvu na predkladanie ponúk na výstavbu prístupovej komunikácie k novému mostu cez Dunaj vlani v apríli. Predpokladaná cena stavebných prác bola takmer 4 mil. eur bez DPH. Najnižšiu cenu spomedzi desiatich uchádzačov s využitím elektronickej aukcie predložil Váhostav – SK (2,92 mil. eur bez DPH). Ponuky ďalších uchádzačov po e-aukcii boli od 2,93 mil. eur (Alpine Slovakia, spol. s r. o.) do 3,56 mil. eur bez dane (skupina Cesty Nitra, a. s., Inžinierske stavby, a. s.).

Výstavba prístupovej komunikácie k budúcemu mostu bude financovaná s využitím peňazí Európskej únie z nového Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Dĺžka prístupovej komunikácie na ceste prvej triedy I/64 A bude 630 metrov. V rámci stavby sa rieši aj stavebná úprava existujúcej cesty I/63, okružná križovatka, chodníky, lávka pre cyklistov, chodcov, verejné osvetlenie komunikácie.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie SSC Slovenská správa ciest