Výstavba železničnej trate, ktorá by priniesla priame prepojenie Nitry s Bratislavou, by stála 140 miliónov eur

O priame železničné prepojenie Nitry s Bratislavou sa usiluje mesto Nitra, podľa primátora Jozefa Dvonča by to prinieslo odľahčenie ciest

NITRA 5. októbra (SITA) – Výstavba železničnej trate, ktorá by priniesla priame prepojenie Nitry s Bratislavou, by stála zhruba 140 miliónov eur. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti, podľa ktorej je výstavba chýbajúceho úseku trate Nitra – Trnovec nad Váhom technicky realizovateľná, problematická je však návratnosť investície.

Nie je spracovaná žiadna projektová dokumentácia

„V rámci vypracovania štúdie realizovateľnosti prioritne pre elektrifikáciu trate Leopoldov – Nitra -Šurany z roku 2014 bola iniciatívne vypracovaná alternatíva nového železničného prepojenia Nitra – Trnovec nad Váhom, konkrétne Horné Krškany – Trnovec nad Váhom, na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, jednokoľajná trať,“ uviedla pre agentúru SITA Ivana Popluhárová z Odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

Problémom však je, že „z ekonomického hľadiska je počas hodnotiaceho obdobia projekt nenávratný“. O možnom časovom horizonte výstavby je podľa slov Popluhárovej predčasné hovoriť, pretože nie je spracovaná žiadna projektová dokumentácia.

Nitra má záujem o priame železničné prepojenie s Bratislavou

O priame železničné prepojenie Nitry s Bratislavou sa usiluje mesto Nitra. Primátor Jozef Dvonč cez leto informoval, že rokoval s generálnym riaditeľom Železníc SR a predsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja o možnej výstavbe tejto trate. Podľa Dvonča by to prinieslo odľahčenie ciest, ktoré budú v súvislosti s príchodom automobilky Jaguar Land Rover do Nitry čeliť veľkému náporu.

Zatiaľ prebieha odborná diskusia o realizovateľnosti zámeru

Mesto sa tiež obáva, že už dnes zlá dopravná situácia v mestskej časti Krškany sa po príchode Jaguaru ešte zhorší a žiada od štátu preložku tejto cesty. Ministerstvo dopravy a výstavby SR zatiaľ konkrétne kroky v tomto smere nepodniká.

„Momentálne na tému realizovateľnosti tohto zámeru prebieha odborná diskusia, preto je priskoro hovoriť o časovom horizonte a konkrétnych krokoch,“ uviedla hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky