Železničná nákladná doprava z Číny do Európy má novú trasu, cesta trvá najmenej 45 dní

Holding track for container railway cars
Foto: ilustračné, Getty images

Logistická spoločnosť Dachser pre ruskú vojenskú agresiu na Ukrajine zaviedla novú trasu pre železničnú nákladnú dopravu medzi Čínou a Európou.

Vlaky z čínskeho Si-anu prechádzajú najprv cez Kazachstan, cez Kaspické more, Azerbajdžan a Čierne more sa dostanú do Rumunska a odtiaľ do Budapešti.

Kontajnery monitoruje GPS

Ako v utorok informovala spoločnosť, kontajnery po železniciach pokračujú do terminálov vo Viedni, v Mníchove alebo Ludwigshafene.

Z východiskového terminálu v Číne do cieľového terminálu v Európe trvá cesta vlakom 45 až 55 dní, vlaky jazdia od júla dvakrát týždenne.

Kontajnery sú nepretržite monitorované pomocou GPS a dostanú sa do všetkých vnútrozemských terminálov v Európe.

Alternatíva k hodvábnej ceste

„Touto trasou môžeme nahradiť železničné spojenie pozdĺž Novej hodvábnej cesty vedúcej cez Rusko a Bielorusko,“ povedal manažér železničných služieb v spoločnosti Dachser Vedat Serbet.

Alternatívna preprava obchádzajúca Slovensko cez susedné Maďarsko v tzv. strednom koridore nahrádza dve pôvodné vlakové trasy, kde Dachser prerušil železničnú prepravu pre vojnu na Ukrajine.

Spojenie cez Rusko alebo Bielorusko aktuálne nie je možné.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Vedat Serbet
Firmy a inštitúcie Dachser