Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
železnice - trať
Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.
27. 02. 2018 15:04 Železničná doprava od NasaDoprava.skSITA

Zmodernizovaná trať na Považí zrýchli vlakovú dopravu o dve minúty

Po zmodernizovaní celej železničnej trate medzi Bratislavou a Žilinou v roku 2020 bude vlaková doprava na tomto úseku rýchlejšia o šestnásť minút.

BYTČA – Zmodernizovaná železničná trať medzi Považskou Teplou a Žilinou zrýchli vlakovú dopravu na tomto 23-kilometrovom úseku o dve minúty. „Po dokončení celého úseku medzi Bratislavou a Žilinou v roku 2020 to bude časová úspora 16 minút. Súčasná dvojminútová úspora medzi Považskou Teplou a Žilinou bude v novom grafikone od konca marca, dovtedy budeme časovou úsporou vykrývať prípadné meškania,“ povedal generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) Filip Hlubocký počas oficiálneho otvorenia zmodernizovanej trate Považská Teplá – Dolný Hričov – Žilina.

Generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Foto: slovakrail.sk.

Náklady dosiahli vyše 153 miliónov eur

Modernizácia 23-kilometrového úseku stála vyše 153 miliónov eur vrátane dane z pridanej hodnoty a financovaná bola najmä z fondov Európskej únie z operačných programov Doprava a Integrovaná infraštruktúra v dvoch programových obdobiach. Úpravou železničnej trate sa zvýšila jej rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu.

„Zvyšovanie rýchlosti a bezpečnosti je trendom, ktorým sa vo vyspelom svete uberajú všetky železnice. Preto ani my nemôžeme zastaviť tento vlak a robíme všetko preto, aby sme postupne zmodernizovali všetky kľúčové trate na Slovensku. Kľúčovou je pre nás príležitosť použiť na tento účel fondy Európskej únie,“ povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.

Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek. Foto: SITA/Diana Černáková.

Nové protihlukové steny a cestné nadjazdy

S modernizáciou trate začali v roku 2014. „V rámci stavby boli zmodernizované stanice a zastávky so zvýšenými nástupišťami pre uľahčenie nástupu do vlakov a boli vybudované podchody k nástupištiam v Bytči, Dolnom Hričove, v Plevníku- Drienovom, v Predmieri a v Hornom Hričove,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. „Vybudovaných bolo vyše trinásť kilometrov nových protihlukových stien a päť nových cestných nadjazdov,“ dodala.

Odporúčané články

Letná zmena cestovného poriadku vlakov začne platiť v nedeľu Staršie traktory dostanú zelenú, na polia sa budú môcť presúvať po bežných cestách

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Prezidentka Čaputová ocenila záväzok von der Leyen byť aktívnejšou v boji voči klimatickým zmenám Stratené doklady v Chorvátsku? Ako postupovať a kde si vybaviť náhradné Foto: Čiastočné zatmenie Mesiaca sledovalo aj Slovensko Foto: Poriadne opitý kamionista havaroval na D1 v smere na Trnavu, skončil prevrátený v priekope Zvýšenie minimálnej mzdy na 635 eur je zbytočný hazard, s návrhom odborárov nesúhlasí ani Klub 500 Stožiar? A nie je 30 metrov trochu málo? 

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X