ZSSK zabezpečí na východe Slovenska nové a moderné vlaky

Vlak ZSSK
Foto: ilustračné, slovakrail.sk.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) vo štvrtok podpísala zmluvu s konzorciom firiem Škoda Transportation, a. s., Plzeň a ŽOS Trnava, a. s., na nákup nových elektrických jednotiek.

Predmetom zmluvy je dodanie deviatich vlakov s možnou opciou na ďalších jedenásť kusov. Deväť nových štvorvozových Panterov bude jazdiť v Košickom a Prešovskom kraji, flotila týchto vlakov sa tak na Slovensku rozrastie na 34, v prípade uplatnenia opcie na 45.

Ako národný osobný vlakový dopravca vo štvrtok informoval, prvých deväť jednotiek bude dodaných do konca roku 2023 a ďalšie podľa objednávky. Hodnota zákazky vrátane opcie je takmer 170 miliónov eur.

Kľúčový obchodný partner

„Slovensko je pre nás dlhodobo kľúčový obchodný partner. Cestujúci už dobre poznajú naše jednotky, ktorých tu jazdí hneď niekoľko typov,“ povedal prezident a predseda predstavenstva v skupine Škoda Transportation Petr Brzezina.

„Nové vlaky východné Slovensko potrebuje ako soľ a dobrá skúsenosť zo spolupráce so Škodovkou v Žiline a okolí, kde už podobné vozne spoľahlivo najazdili 1,15 milióna vlakokilometrov, nám dáva nádej, že ani Východoslováci nebudú sklamaní,“ uviedol predseda predstavenstva ZSSK Roman Koreň.

Najmä na východe

Nové elektrické jednotky Panter, ktoré podľa ZSSK nadväzujú na v súčasnosti dodávané a úspešne prevádzkované jednotky, budú dodávané pre regionálnu prevádzku elektrifikovaných tratí v Košickom a Prešovskom kraji.

Jazdiť budú najmä na tratiach Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Michaľany – Trebišov, resp. po elektrifikácii trate až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou pre rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu.

Nové jednotky

Všetky nové štvorvozové jednotky budú mať dĺžku 106 metrov a kapacitu 343 sedadiel. Každý vozeň súpravy bude mať klasické usporiadanie dvoch podvozkov a každá elektrická jednotka bude mať vždy tri hnacie podvozky.

Nástup do vozidla bude možný na väčšine štandardných nástupíšť s výškou 550 milimetrov priamo bez nutnosti schodov. Na ostatných nástupištiach bude nástup zaistený s pomocou výsuvných schodov.

Oživovanie jednotiek

Rovnako ako pri minulej zákazke (na celkom 25 elektrických jednotiek) časť výroby bude v ŽOS Trnava, ktorá sa podieľa najmä na finálnom spájaní vozňov, oživovaní celých jednotiek, na skúškach a príprave na predanie zákazníkovi.

Aktuálne jazdí na Slovensku 20 nízkopodlažných jednotiek Panter a ďalších päť bude uvedených do prevádzky ešte do konca tohto roku. S novou objednávkou tak bude mať ZSSK k dispozícii 45 jednotiek tohto typu.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko