Online nákup zaujal 17 % seniorov s prístupom na internet

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Počítač, internet
Foto: Ilustračné foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 10. marca (WEBNOVINY) – Nakupovanie na internete nie je iba doménou mladej generácie, ale čoraz výraznejšie je aj zastúpenie generácie nad 51 rokov. Vyplýva to z prieskumu internetového portálu heureka.sk. Takmer 17 % používateľov internetu, ktorí nakupujú v elektronických obchodoch, sú podľa prieskumu starší ako 51 rokov. Staršia stredná generácia užívateľov internetu vo veku od 51 do 60 rokov má medzi nakupujúcimi v online obchodoch 12-percentný podiel a aktívni sú aj seniori vo veku nad 61 rokov, ktorí majú 5-percentný podiel. Najvýraznejšie, až 31-percentné zastúpenie medzi online nakupujúcimi má veková kategória od 31 do 40 rokov.

„Tak ako je pre mnohých starších ľudí dôležité za účelom úspory porovnávať ceny potravín v rôznych obchodných reťazcoch, tak sofistikovanejší seniori kvôli šetreniu porovnávajú a nakupujú produkty na internete,“ uviedol projektový manažér portálu Tomáš Hodboď. Podľa neho sa seniori na internete zaujímajú predovšetkým o nákup elektroniky, potreby pre domácnosť, záhradu či knihy. „Atraktívnosť nakupovania cez internet ide v ruke s predávaním skúseností medzi generáciami, ktoré pomáhajú u seniorov odbúravať prvotné obavy,“ dodal Hodboď.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať