PayPal bude klientom vracať poštovné

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: PayPal

BRATISLAVA 28. októbra (WBN/PR) – PayPal, popredný poskytovateľ služieb pre globálne obchodovanie(1), spúšťa službu PayPal Refunded Returns a odhaľuje najnovšie dáta o nových spotrebiteľských štandardoch pre elektronické obchodovanie v strednej a východnej Európe.

PayPal oznámil spustenie svojej služby PayPal Refunded Returns v strednej a východnej Európe. Nadväzuje tak na rovnaký krok v ďalších krajinách Európskej únie a na zistenia z nedávnej štúdie, ktorú pre PayPal(2) pripravila konzultačno-analytická spoločnosť Gemius. Táto štúdia potvrdzuje, že spotrebitelia v tomto regióne vnímajú možnosť bezplatného vrátenia tovaru ako základný štandard pre elektronické obchodovanie a dôležitý faktor pri rozhodovaní pre kúpu tovaru online.

Používatelia, ktorí si objednali produkt a zaplatili ho cez svoj účet PayPal, môžu teraz v rámci novo spustenej služby bez ohľadu na dôvod požiadať o úhradu poštovného v prípade, že sa rozhodnú kúpený tovar vrátiť. Získavajú tak ešte pohodlnejšie a bezpečnejšie prostredie pre nakupovanie od miestnych i zahraničných obchodníkov. PayPal navyše rozširuje svoj program ochrany nakupujúcich a najnovšie chráni spotrebiteľa od okamihu nákupu po prípadné vrátenie tovaru.

Filozofia služby PayPal Refunded Returns, ktorá umožňuje nakupovať celkom bez obáv, sa už plne osvedčila ako správne riešenie napríklad vo Francúzsku, Španielsku, Taliansku či Švédsku, kde dodáva spotrebiteľom odvahu plne využívať príležitosti, ktoré ponúka elektronické obchodovanie. Preto bude táto služba po novom poskytovaná aj v 15 krajinách strednej a východnej Európy, vrátane Slovenskej republiky.

e-zákazník v roku 2014

Spotrebitelia v našom regióne nakupujú stále viac a sú vnímaní ako uvedomelí zákazníci: zatiaľ čo takmer 37 % z nás nakupuje online asi 1- až 2-krát za 3 mesiace, existuje aj významná skupina spotrebiteľov, ktorí tovar objednávajú online viac než raz mesačne (18 %). Je dôležité, že pre väčšinu z nás už nie je nakupovanie na internete ničím neobvyklým – nielenže sa s ním zákazníci plne zžili, ale navyše ho dokážu maximálne využívať vo svoj prospech. Nemalo by preto byť prekvapením, že očakávajú štandardy, ktoré fungujú globálne. Elektronické obchodovanie má navyše obrovský potenciál na rast. Ako totiž ukazuje uvedený prieskum, zákazníci by boli ochotní nakupovať online ešte viac keby sa neobávali problémov s prípadným vrátením nevyhovujúceho tovaru. A práve zmena tohto postoja a poskytnutie väčšej dôvery zákazníkom pri online nakupovaní predstavuje hlavnú myšlienku programu ochrany nakupujúcich, ktorú teraz PayPal ponúka prostredníctvom svojej služby PayPal Refunded Returns.

I keď poštovné predstavuje pri online nakupovaní dôležitý faktor (40 % zákazníkov zvažuje, či nakúpiť online, keď majú zaplatiť poštovné), 75 % respondentov by pravdepodobne nakupovalo viac, keby bolo bezplatné aspoň prípadné vrátenie kúpeného tovaru. 74 % nakupujúcich venuje pri online nakupovaní pozornosť tomu, či sa ponúka možnosť bezplatného vrátenia tovaru, a 21 % respondentov bolo už v minulom roku motivovaných na nákup online ponukou bezplatného vrátenia tovaru. Zatiaľ čo takmer 57 % respondentov uvádza, že pri online nakupovaní vítajú možnosť bezplatného vrátenia tovaru, len 6 % ich tvrdí, že je to pre nich celkom nedôležité.

Foto: PayPal

Zákazníci si dnes môžu kúpiť takmer čokoľvek bez toho, aby museli opustiť svoj domov či kanceláriu. Preto nie je žiadnym prekvapením, že ich očakávania týkajúce sa produktov, služieb a celkového dojmu z nakupovania sú omnoho vyššie než kedysi,“ hovorí Damien Perillat, generálny riaditeľ spoločnosti PayPal pre strednú a východnú Európu. „Spotrebitelia, predovšetkým tí z EÚ, v stále vyššej miere nakupujú v zahraničí, a to tak v rámci svojho kontinentu, ako aj celosvetovo. Preto sa riešenia ako PayPal Refunded Returns stávajú takmer okamžite novým štandardom. Rozpoznanie a implementácia podobných riešení s pridanou hodnotou nie je len otázkou konkurencieschopnosti, ale tiež spôsobom, ako zvýšiť dôveru a ochranu spotrebiteľov. Podporujeme tak rast elektronického obchodovania v strednej a východnej Európe,“ dodáva.

Nevyhovuje? Žiadny problém

Služba PayPal Refunded Returns umožňuje predajcom reagovať na potreby ich zákazníkov, ktorí žiadajú najlepšie možné podmienky. Spotrebitelia, ktorí si objednali produkt a zaplatili ho cez svoj účet PayPal, môžu tento tovar z akéhokoľvek dôvodu vrátiť, pričom dostanú späť uhradené poštovné až do výšky 30 €. Len je potrebné nezabudnúť na uschovanie podacieho lístka. Potom už na vrátenie poštovného stačí urobiť len tri jednoduché kroky:

1. Stiahnuť a vyplniť formulár.

2. Priložiť nákupný doklad a podací lístok.

3. Zaslať tieto dokumenty spoločnosti PayPal pomocou e-mailu.

Vďaka tejto novej službe sa po dokončení tejto krátkej procedúry objaví vrátené poštovné na účte PayPal zákazníka už do 10 dní. I keď sa nikdy celkom nevyhneme riziku nutnosti vrátenia tovaru, ako oblečenia a módnych doplnkov, napríklad z dôvodu nevhodnej veľkosti alebo inej nezrovnalosti, nebude to už pre zákazníkov ani predajcov predstavovať problém. V počiatočnom skúšobnom období bude služba PayPal Refunded Returns aktívna do 31. decembra 2014.

Ďalšie informácie o službe PayPal Refunded Returns v Slovenskej republike nájdete na webe https://www.paypal.eu/returns/

(1) Celkový objem platieb cez PayPal v roku 2013 dosiahol hodnotu 180 miliárd dolárov, čo znamená 24 % medziročný nárast (na menovo neutrálnej báze). Ďalšie informácie nájdete na webe investor.ebayinc.com.

*Do 31. decembra 2014, maximálne tri vrátenia tovaru po 30 eur poštovného pri každom vrátení. Vrátenie poštovného ponúka spoločnosť PayPal Pte. Ltd. v partnerstve s TELUS International Europe, ktorá službu manažuje. Viac o podmienkach a zásadách ochrany osobných údajov sa dozviete na: https://www.paypal.eu/returns/.

(2) Online Shopping Habits and Consumer Expectations towards E-shops (Zvyklosti pri online nakupovaní a očakávania spotrebiteľov od e-shopov), prieskum organizácie Gemius vykonaný pre spoločnosť PayPal v septembri 2014 v Poľsku, Maďarsku a Českej republike. Prieskum prebehol prostredníctvom online dotazníka (Computer-Assisted Web Interviewing, CAWI) medzi 1 200 používateľmi internetu staršími ako 18 rokov, ktorí aspoň raz za posledný rok kúpili akýkoľvek produkt online. Štruktúra danej vzorky bola upravená použitím analytickej rovnováhy s cieľom zjednotiť štruktúru poľských, maďarských a českých respondentov z hľadiska pohlavia a veku.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PayPal