Podiel reklamy na mobile v Európe rastie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
HTC Wildfire S
HTC Wildfire S - Víťaz kategórie Kompaktný smartfón. Foto: HTC

BRATISLAVA 22. júla (WEBNOVINY) – Priemerne tri percentá všetkých online reklám v strednej a východnej Európe sa zobrazuje užívateľom na mobilných zariadeniach, čo je približne dvakrát viac než na začiatku roka 2012.

Najväčší podiel mobilnej reklamy, a to až 4,6 %, je v Litve, naopak len 1,6-percentný podiel zaznamenali v Poľsku.

Slovensko je nad priemerom celého regiónu a podiel zobrazenia reklamy na mobilných zariadeniach tu dosahuje 3,4 %. Vyplýva to zo štúdie gemiusAdMonitoring, ktorú uskutočnila obchodno-poradenská spoločnosť Gemius.

Podiel mobilnej reklamy sa na všetkých analyzovaných trhoch postupne zvyšuje. Zatiaľ čo v prvom štvrťroku roka 2012 dosahoval podiel zobrazenia reklamy na mobilných zariadeniach v priemere 1,67 %, koncom minulého roka to boli už tri percentá. Najvýraznejší nárast o tri percentuálne body zaznamenal litovský trh. Na Slovensku sa podiel mobilnej reklamy zvýšil v priebehu minulého roka o viac ako 1 percentuálny bod.

Výsledky štúdie tak poukazujú na rastúci záujem o mobilnú reklamu, mobilné zariadenia ľudia totiž čoraz viac využívajú na surfovanie na internete. „Dáta zo štúdie ukazujú, že v Litve, Maďarsku a Srbsku je najvyšší podiel mobilnej reklamy v regióne strednej a východnej Európy. Hoci má tento sektor reklamy v našom regióne stále veľký rastový potenciál, je potrebné zdôrazniť, že sa o túto oblasť čoraz viac zaujímajú zadávatelia reklamy, čo pozitívne ovplyvňuje jej rast,“ skonštatoval špecialista spoločnosti Gemius pre oblasť digitálnej reklamy Tamas Acs.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať