Požičovňa lásky: Čína rozbieha biznis na prenájom partnerov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Partner na prenájom - nový biznis v Číne Foto: www.chinahush.com

Požičovňa áut, športového vybavenia, šiat či rôzneho pracovného náradia patrí dnes už k bežne dostupným službám. Záujemca si vyberie podľa svojho gusta, „použije“ a o niekoľko dní vráti. Keďže nájsť medzeru na trhu v tejto oblasti, na ktorej by sa dal zarobiť tučný balík peňazí, je hotovým hlavolamom, v Číne sa rozhodli prejsť na inú úroveň – rozbiehajú tu „požičovne“ živých ľudí. S eskortnou službou však majú spoločné len málo.

Bez názvu
Foto: SITA/AP

Si slobodný? Hanbi sa

Najľudnatejšia krajina sa o pár týždňov vrhne do víru osláv tradičného jarného festivalu. Sedemdňový maratón zábavy je typickým časom, kedy sa rodiny stretnú za spoločným stolom. Pre mladých nezadaných ľudí to zväčša znamená dlhú psychickú prípravu na počúvanie prednášok a nekonečných otázok na tému „Kedy si konečne nájdeš partnera?“. V Číne je status „slobodný“ skutočným znakom hanby. Aj preto v Šanghaji vznikla rarita – Manželský trh, na ktorom sa zúfalí rodičia pravidelne stretávajú za každého počasia, aby „propagovali“ svoje nezadané a zaneprázdnené deti a našli im tak partnera, s ktorým budú môcť prežiť zvyšok svojho života – často bez vedomia a súhlasu svojich potomkov. Teraz sa na trh dostávajú aj firmy na „prenájom partnerov“, ktoré pomôžu nezadaným zahrať pred rodičmi idylku šťastného páru.

Ako a za koľko

Zákazník si na základe fotografie na internetovej stránke vyberie z databázy virtuálnych partnerov. Po potvrdení výberu sa dvojica stretne, aby si vymenili základné informácie a drobné detaily, ktoré im pomôžu pred druhými vyzerať ako skutočný pár. „Prenájom“ partnera sa pohybuje v prepočte od 24 do 120 eur za jedno stretnutie.
Bez názvu
Foto: SITA/AP

Cena závisí od služieb, ktoré si zákazník vyžiada – nežné prejavy náklonnosti ako dotyk rúk, či pohladenie líca pred rodinou, varenie, nákup potravín, návšteva rodičov aj bez prítomnosti partnera či zvláštna služba ukrytá pod menom uctievanie predkov – to všetko môže zákazník získať, ak je ochotný siahnuť hlbšie do peňaženky. Ak od svojej prenajatej partnerky či partnera bude žiadať aj konzumáciu alkoholu, zaplatí nielen za cenu nápoja, ale aj za „konzumné“. Napríklad ak od svojej fiktívnej polovičky vyžaduje, aby na rodinnej večeri pila biele víno, za každé deci zaplatí asi 6 eur, za deci červeného vína 8 eur a za jedno veľké pivo necelé 3 eurá. Bozkávanie a milovanie je však tabu.

Spomínaný biznis sa v Číne rozbehol len nedávno a už si získal obľubu u mladých ľudí. Hoci najnovší výskum na internetovej stránke sina.com uvádza, že proti takémuto druhu podnikania je takmer 70% opýtaných, skutočné čísla prenajatých partnerov hovoria o opaku. Tie podľa odborníkov nebudú asi nikdy zverejnené – so skutočnosťou, že rodičov navštívia s prenajatými partnerkami, sa mnoho mladých na verejnosti radšej nechváli.

www.chinahush.com

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať