Pravicoví poslanci kritizujú Rašiho pre rekonštrukciu tratí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rekonštrukcia električkovej trate v Košiciach
Veľká rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach, následkom ktorej je v meste pozmenená organizácia dopravy. Všetky práce by mali byť ukončené najneskôr do 31. júla 2015. Košice, 12. marec 2015. Foto: SITA/Jozef Jarošík

KOŠICE 12. marca (WEBNOVINY) – Košickí pravicoví mestskí poslanci Miroslav Špak a Daniel Rusnák kritizujú primátora Košíc Richarda Rašiho v súvislosti s rekonštrukciou električkových tratí.

Žiadajú ho, aby bol harmonogram rekonštrukčných prác zverejnený do piatka 13. marca na internetovej stránke mesta. Súčasne požadujú zastavenie prieskumu dopravy s tým, aby sa urobil až po ukončení rekonštrukcie električkových tratí po 31. júli tohto roku.

Obrazom: Rekonštrukcia električkovej trate v Košiciach

Žiadajú aj zverejnenie nákladov

Poslanci okrem toho žiadajú zverejnenie nákladov na prílohu regionálneho denníka pod názvom Košická doprava teraz a potom, ktorú považujú za osobné PR primátora Rašiho a viceprimátora Martina Petrušku.

Daniel Rusnák interpeloval na mestskom zastupiteľstve primátora Rašiho v súvislosti s harmonogramom prác rekonštrukcie električkových tratí, od ktorého dostal odpoveď 10. marca. V odpovedi sa píše, že stavba postupuje podľa aktualizovaného harmonogramu a termín ukončenia má byť 31. júl tohto roku. Rusnák podotkol, že harmonogram existuje a mesto by ho malo zverejniť.

Starosta mestskej časti spochybnil dopravný prieskum

Zástupca starostu košickej mestskej časti Staré Mesto Rastislav Trnka spochybnil práve prebiehajúci dopravný prieskum, ktorý je sčasti financovaný z fondov EÚ, a jeho výpovednú hodnotu. Poukázal na to, že prieskum sa robí v čase, keď do centra mesta jazdia len tí, ktorí musia, lebo väčšina ulíc je buď dočasne jednosmerná, alebo úplne uzavretá, a tak prieskum neodráža reálnu situáciu v doprave.

Podľa neho na základe takého prieskumu nemožno predstaviť stratégiu dopravy na ďalších 10 až 30 rokov. „V súvislosti s týmto nezmyselným prieskumom sa obrátime priamo na inštitúcie Európskej únie v Bruseli, aby sa vyjadrili k hospodárnosti nakladania s verejnými prostriedkami daňových poplatníkov,“ povedal Trnka.

Ako uviedol mestský poslanec Miroslav Špak, zodpovedným za rekonštrukciu je len a len mesto Košice, či už vo vzťahu k občanovi, alebo vo vzťahu ku kontrolnému orgánu pre čerpanie eurofondov, ako aj k dodávateľovi. Podľa jeho názoru rozkopať naraz niekoľko úsekov a rozvrátiť dopravu v širšom centre mesta nemá nič spoločné s ústretovosťou voči Košičanom.

Rekonštrukcia električkovej trate v Košiciach
Foto: SITA/Jozef Jarošík

Košice si od zhotoviteľa vyžiadali harmonogram

Mesto Košice si v uplynulých dňoch vyžiadalo od zhotoviteľa aktuálny harmonogram. Ten ho má dodať do piatka 13. marca a po jeho dodaní ho mesto zverejní, uviedla hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová. Čo sa týka prieskumu Šnajdárová uviedla, že účelom je poskytnúť dáta o dopravných vzťahoch automobilovej dopravy a dáta o intenzitách dopravy pre dopravný model.

Ten bude spracovaný a kalibrovaný pre stav dopravy v marci 2015. Normálny stav bez výluk bude vypočítaný ako prvý krok dopravnej prognózy. Spracovateľ bude mať takto k dispozícii dáta o intenzitách automobilovej dopravy pre stav v roku 2015 bez vplyvu uzávierok v potrebnej kvalite.

Rekonštrukcia električkovej trate v Košiciach
Foto: SITA/Jozef Jarošík

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Rastislav TrnkaRichard Raši