Pri internetovom nákupe Slováci preferujú dobierku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
DHL
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 9. marca (WEBNOVINY) – Dobierka je i naďalej najčastejším spôsobom platby za tovar nakúpený na internete. Skúsenosti s ňou má až 83 percent Slovákov.

Na druhej priečke sa umiestnil internet banking so 43 percentami a na tretej platba kartou, ktorú používa 26 percent ľudí nakupujúcich online.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2200 respondentov používajúcich internet urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý internetový portál Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.

„Vysoká popularita dobierky prezrádza, že ľudia majú obavy platiť za tovar vopred. Dôveryhodnosť internetových obchodov si však môžu ľahko overiť napríklad čítaním recenzií iných spotrebiteľov. Dobrý e-shop je navyše väčšinou aj držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi,“ vysvetlil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Platbu v sídle obchodu využíva 17 percent ľudí nakupujúcich online. Skúsenosť s ňou má až 20 percent mužov, ale len 11 percent opýtaných žien.

Podľa psychológa Andreja Kuruca, odborníka na rodovú problematiku, majú ženy viac úloh spojených so starostlivosťou o domácnosť a deti, a teda menej času cestovať do výdajní e-shopov.

Preto im platby z domu pomáhajú zosúladiť pracovný a rodinný život. Rastúcej popularite sa tešia aj moderné spôsoby platieb, akými sú mikroplatobné systémy, platobné tlačidlá či platby cez SMS správy. Skúsenosť s platbou na splátky za tovar kúpený cez internet má šesť percent respondentov.

Agentúru SITA informoval Peter Scherhaufer zo spoločnosti Fusion.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať