Privatizácia teplárenských spoločností na programe vlády

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vláda
Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 22. marca (WEBNOVINY) – Vláda by mala v stredu rokovať o možnostiach a postupe privatizácie jednotlivých teplárenských spoločností. Privatizácia šiestich najväčších teplárenských spoločností by sa podľa materiálu mohla začať v druhej polovici tohto roka výberom poradcu. Ministerstvá financií a hospodárstva a Fond národného majetku SR, ktorý je v súčasnosti jediným vlastníkom teplární, navrhujú vládnemu kabinetu schváliť predaj celého stopercentného podielu teplárenských spoločností v Bratislave, Trnave, Žiline, Martine, vo Zvolene a v Košiciach. Po výbere poradcu a vykonaní hĺbkového auditu v teplárňach očakávajú autori analýzy predkladanie konečných ponúk zo strany investorov približne v marci budúceho roka. „Analýza ekonomickej výhodnosti potvrdila, že najvýhodnejším spôsobom realizácie hodnoty majetkových podielov je predaj celého majetkového podielu v jednotlivých teplárenských spoločnostiach,“ uvádza analýza.

Súčasťou stredajšieho rokovania vlády má byť aj analýza ekonomickej výhodnosti držania akcií s cieľom príjmu z dividend alebo predaja akcií. Materiál obsahuje analýzu spoločnosti Slovak Telekom, a.s., spoločností slovenskej autobusovej dopravy, v ktorých má Fond národného majetku SR minoritnú majetkovú účasť a analýzu ostatných akciových spoločností s majetkovou účasťou fondu. „Zo záveru vyplýva, že porovnaním očakávaného výnosu z predaja majetkových podielov oproti očakávanému dividendovému výnosu sa javí ekonomicky výhodnejší predaj, pri dodržaní všetkých pravidiel hospodárskej súťaže,“ konštatuje sa v materiáli.

Slovenské nemocnice možno prídu o 10 až 15 % lôžok z celkového počtu 35 tisíc. Vyplýva to zo správy o realizácii opatrení na riešenie zadlženosti zdravotníckych zariadení voči Sociálnej poisťovni. Presné počty a štruktúra redukovaných oddelení majú vyplynúť z rokovaní medzi rezortom zdravotníctva, krajmi, manažmentmi dotknutých zariadení a poisťovňami. Dôvodom redukcie je okrem iného nedostatok finančných prostriedkov a predpoklad, že platby od zdravotných poisťovní v najbližšom období nebudú mať rastúci trend. „V zásade nejde o rušenie nemocníc ako celkov. Ide o redukciu tých oddelení, ktoré nie sú efektívne, ide o podporu a rozšírenie ambulantnej a jednodňovej starostlivosti tak, aby pacient naďalej dostával rozhodujúcu časť zdravotnej starostlivosti vo svojom regióne, ale špecializovaná, medicínsky a finančne náročná starostlivosť (v mnohých prípadoch zriedkavá) by bola centralizovaná, lebo len tak ju možno poskytovať v čo najvyššej kvalite,“ vysvetľuje ministerstvo.

Šéf rezortu dopravy má kabinetu predložiť návrh novely zákona o elektronickom výbere mýta. Pokuty za porušenie pravidiel pri výbere mýta majú od 1. augusta klesnúť o viac ako polovicu. Súčasné pokuty za jazdu bez palubnej jednotky alebo bez uhradenia mýtneho, ktoré v blokovom konaní dosahujú 1 655 eur a v správnom konaní 2 655 eur, sa majú od leta znížiť na 700 eur a 1 300 eur. Novela mýtneho zákona zároveň navrhuje zaviesť sankciu 600 eur v blokovom konaní a 1 000 eur v správnom konaní pre dopravcov a vodičov, ak na výzvu príslušníka polície nepredložia osvedčenie o evidencii vozidla, technický preukaz alebo iný doklad preukazujúci kategóriu, celkovú hmotnosť vozidla, počet náprav a emisnú triedu. Minister dopravy Ján Figeľ má navrhnúť vláde odvolanie splnomocnenca vlády pre dopravnú infraštruktúru Petra Ondrouška. Funkciu splnomocnenca a jeho štatút má vláda zároveň zrušiť. Bývalá vláda Roberta Fica (Smer-SD) vymenovala svojho splnomocnenca pre dopravnú infraštruktúru 18. februára 2009 v súvislosti so zámermi na predlženie širokorozchodnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján Figeľ