Profily mobilizačných kampaní k voľbám sa stali terčom trollov a toxických komentárov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mladí voliči, kampaň Chcem tu zostať
Kampaň Chcem tu zostať – preto volím, mobilizačná sieť vznikla len tri mesiace pred voľbami, no aj tak zaujala svoju cieľovú skupinu. Foto: www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Profily mobilizačných kampaní k účasti na parlamentných voľbách sa stali terčom trollov a toxických komentárov, a to najmä tesne pred dátumom volieb.

Tisíce skrytých komentárov

Informuje o tom technologický startup elv.ai, ktorý sa zameriava na moderáciu diskusií v online priestore a analyzoval aktivity okolo kampaní.

Z 19 842 komentárov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram musel skryť 4 920, čo je 25 percent všetkých komentárov.

„Na Facebooku sme sledovali 15 480 komentárov, z ktorých 27 percent bolo skrytých. Na Instagrame to bolo 4 362 komentárov, pričom 16 percent z nich bolo skrytých,“ informoval CEO elv.ai. Jakub Šuster.

Viac o téme: Predčasné voľby na Slovensku 2023

Najväčšiu aktivita trollov zaznamenali tesne pre voľbami, čo je podľa neho bežný trend, keďže dezinformačné kampane sa snažia ovplyvniť verejnú mienku v kľúčovom období.

Medzi najvýznamnejšie mobilizačné kampane patrila iniciatíva Chcem tu zostať, kampaň o.z. Mladí proti fašizmu a iniciatíva ZMUDRI.sk.

Terč pre nenávistné komentáre

Tieto kampane mali za cieľ povzbudiť občanov k účasti na voľbách, avšak ich profily na sociálnych sieťach sa stali terčom pre nenávistné a dezinformačné komentáre.

Z negatívnych komentárov tvorili verbálne útoky a vulgarizmy 72,3 percenta (bolo ich 849), dezinformácie predstavovali 13,2 percenta (155 komentárov), homofóbne komentáre zaznamenali v 7,4 percentách prípadov (87 komentárov). Objavilo sa aj 83 výziev na násilie, čo je 7,1 percenta takýchto komentárov.

„Naše dáta jasne ukazujú, že moderovanie online diskusií je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Kým väčšina online interakcií je pozitívna, nárast toxických komentárov môže výrazne ovplyvniť kvalitu verejnej diskusie,“ povedal Šuster a dodal, že sa snažia chrániť verejný priestor pred týmito negatívnymi vplyvmi a vytvoriť zdravé online prostredie pre všetkých.

Spoločnosť elv.ai je technologický startup, ktorý kombinuje umelú inteligenciu a ľudských moderátorov s cieľom bojovať proti nenávisti a dezinformáciám na internete.

Projekt pôvodne vznikol v roku 2022 ako CSR aktivita komunikačnej agentúry New School Communications pod názvom Elfovia.sk.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jakub Šuster
Firmy a inštitúcie FacebookIniciatíva Mladí proti fašizmuInstagram