Provokatívna kampaň: Bielizeň predvádzajú aj 4-ročné modelky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: Jours Après Lunes

Francúzska značka spodnej bielizne Jours Après Lunes nedávno prišla na trh s novou kolekciou spodného prádla pre 4 až 12-ročné deti. Kolekcia s názvom „loungerie“ kombinuje spodné prádlo a domáce oblečenie v jednom. Podprsenky, nohavičky, živôtiky i tielka s krajkami a mašľami však v novej kampani predvádzajú malé dievčatá v provokatívnych pózach. Detské modelky s výrazným make-upom a účesmi á la Amy Winehouse sa na fotografiách pohrávajú so šperkami, skáču po posteli alebo ležia na lehátkach v odvážnych pózach.

Bez názvu
Foto: Jours Après Lunes

Americký portál Fashionista.com sa o novej kolekcii vyjadril takto: „To, čo je na Jours Après Lunes rušivé, je skutočnosť, že je to spodné prádlo pre ľudí, ktorí pravdepodobne nie sú dosť starí na to, aby vedeli, čo spodné prádlo vôbec je.“ Značka ponúka aj bielizeň pre dospelých, pri ktorom modelky vyzerajú ako deti, kým deti sa snažia zobraziť v polohe dospelých.

Kolekcia „loungerie“ je podľa slov dizajnérky určená na nosenie „vnútri aj vonku, nad aj pod“ a je prvou svojho druhu navrhnutou špeciálne pre deti a tínedžerov. Módni odborníci však nad kampaňou vyjadrili obavy. „Je to milé, keď sa malé dievčatko oblečie do šiat svojej mamy, dá si na seba jej šperky a obuje topánky na opätkoch. Tieto fotky milé nie sú. Je úplne nevhodné natupírovať dieťaťu vlasy v štýle Brigitte Bardot z filmu And God Created Woman (A Boh stvoril ženu). A je ešte nevhodnejšie sexualizovať deti,“ uviedla autorka knihy Le Snob Lingeries Marilisa Racco.

Bez názvu
Foto: Jours Après Lunes

Luis Paredes z magazínu Lingerie Journal si myslí, že Európania budú k tejto kampani zhovievavejší. Pravdou však je, že čoraz viac módnych magazínov využíva na fotenie editoriálov práve detské modelky. Príkladom je aj 10-ročná Thylane Blondeau, ktorá sa uplynulý týždeň objavila na fotografiách „módnej Biblie“ – francúzskeho vydania magazínu Vogue. S výrazným líčením, našpúlenými perami a v typických módnych pózach pobúrila ľudí natoľko, že matka mladej modelky radšej zrušila jej fanúšikovskú stránku na sociálnej sieti Facebook. Čo je umelecká módna fotografia a čo krok vedľa, musí rozhodnúť každý sám.

Bez názvu
Foto: www.dailymail.co.uk

www.dailymail.co.uk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Amy WinehouseBrigitte Bardot