Prvé certifikáty kvality v umení čapovať sú už rozdané

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Heineken Slovensko, a.s.

BRATISLAVA 10. apríla (WBN/PR) – Vzdelávací program Umenie čapovať spoločnosti Heineken Slovensko zameraný na zlepšenie kvality podávania piva v gastronomických prevádzkach absolvovalo od začiatku roku 2011 takmer 200 Horeca prevádzok na celom Slovensku. Majitelia a zamestnanci podnikov sa v programe školili v oblasti správnej starostlivosti o pivo, jeho skladovanie, servis až po správne čapovanie zlatého moku. Všetky vyškolené prevádzky následne prechádzajú náročným auditom, ktorý zabezpečujú externí Mystery Shopperi a pivní inšpektori Heineken Slovensko. Udelenie certifikátu XPERT v Umení čapovať je tak výsledkom úspešného auditu. Prvé dve prevádzky, ktorým bol tento certifikát kvality v týchto dňoch udelený, je Steps Pub v Trenčíne a podnik Stará Kotolňa v Nitre. Ďalšie prevádzky budú nasledovať v priebehu apríla a mája. Certifikát spoločnosť udeľuje vždy na jeden rok s cieľom udržať kvalitu starostlivosti o čapované pivo dlhodobo na vysokej úrovni.

Úroveň starostlivosti o piva a spôsob jeho podávania je nesmierne dôležitým krokom na ceste medzi výrobcom a konečným konzumentom. Vysokú kvalitu vyrobeného piva garantuje výrobca. Chuť a kvalitu načapovaného piva na stole konzumenta však ovplyvňuje samotná prevádzka. Rozhoduje to, ako sudy zamestnanci uskladňujú, ako šetrne ich premiestňujú zo skladu k výčapnému zariadeniu, ako sa starajú o hygienu výčapného systému, ako pivo chladia a samozrejme aj spôsob čapovania. Dôležité sú aj zdanlivé detaily – pohár so správnym logom, kvalitná pena, dočapovanie na mierku a v nesposlednom rade servírovanie na podpivníku a s úsmevom,“ hovorí obchodný sládok spoločnosti Heineken Slovensko Karol France. Jednotlivým krokom v procese správnej starostlivosti o pivo sa venuje vzdelávací program spoločnosti Heineken Slovensko Umenie čapovať, ktorým od začiatku roku 2011 prešli zamestnanci takmer 200 prevádzok na celom Slovensku. K. France dodáva: „Od našej spoločnosti sa ako od lídra slovenského pivovarníckeho trhu právom očakáva, že budeme nastavovať štandardy v našom odvetví, a to aj pokiaľ ide o zvyšovanie kvality a kultúry podávania piva na prevádzkach. A presne o tom je náš program Umenie čapovať, ktorý už prináša prvé výsledky.“

Po absolvovaní vzdelávacieho programu prešli jednotlivé prevádzky auditom nezávislými odborníkmi z externej agentúry a odborníkmi zo spoločnosti Heineken Slovensko. „Podmienky auditu sú pomerne prísne, z doteraz auditovaných prevádzok získala certifikát XPERT v Umení čapovať len niečo viac ako tretina,“ vysvetľuje K. France. Prvé prevádzky, ktorým bol v týchto dňoch odovzdaný certifikát XPERT v Umení čapovať priamo z rúk Karola Franceho a zástupcov spoločnosti Heineken Slovensko, sú trenčiansky Steps pub a a nitrianska Stará kotolňa. Ďalšie certifikáty budú odovzdané v najbližších týždňoch. Heineken Slovensko udeľuje certifikáty kvality XPERT v Umení čapovať vždy na jeden rok s cieľom udržať kvalitu starostlivosti o čapované pivo dlhodobo na vysokej úrovni.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Heineken Slovensko