Rušňovodič dostal pred tragédiou tri signály, aby spomalil

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

MADRID 2. augusta (WEBNOVINY) – Vyšetrovatelia uviedli, že rušňovodič španielskeho vlaku, ktorý pri havárii usmrtil 79 ľudí, dostal tri varovania, aby znížil rýchlosť.

Stalo sa tak počas dvoch minút predtým, než súprava vyletela z koľají.

V súdnom vyhlásení z piatka sa uvádza, že rušňovodič sa rozprával telefonicky s kolegom, keď dostal prvé akustické varovanie vo svojej kabíne, že sa pred ním nachádza zóna s prudko zníženou rýchlosťou.

Podľa týchto údajov analýza čiernej skrinky vlaku ukázala, že posledné upozornenie prišlo 250 metrov pred nebezpečnou zákrutou, kde sa nešťastie odohralo. V tom čase sa súprava rútila rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu.

Obrazom: V Španielsku sa vykoľajil vlak, desiatky ľudí neprežili

Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/A
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP
Vykoľajenie vlaku v Španielsku
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval 24. júla pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. V tom čase šla súprava rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu namiesto povolených 50. Vlak sa vykoľajil v rýchlosti 179 kilometrov za hodinu. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo. Foto: SITA/AP

Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval minulý týždeň pri pútnickom meste Santiago de Compostela. Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo.

Rušňovodiča obvinili zo zabitia z nedbalosti. Francisco José Garzón Amo podľa prepisu zverejneného v stredu denníkom El País pred súdom vypovedal, že brzdil, no vykoľajeniu sa už nedalo vyhnúť.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať