S úradmi by sa malo dať komunikovať aj elektronicky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Počítač
Foto: www.kennywilliamsddslamesa.com

BRATISLAVA 22. augusta (WEBNOVINY) – Parlamentný výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj vo štvrtok odporučil poslancom schváliť vládny návrh zákona o eGovernmente, ktorý upravuje spôsob výkonu verejnej moci v elektronickej podobe.

„Podstatou návrhu je kodifikácia elektronickej komunikácie ako nosnej formy komunikácie s verejnou mocou i samotnej verejnej moci medzi sebou tak, aby sa komunikačné procesy zjednodušili, zrýchlili, sprehľadnili, zjednotili, a aby sa zvýšila bezpečnosť tejto komunikácie,“ uvádza sa v dokumente.

Podľa právnej úpravy bude mať každý štátny orgán povinnosť prijať od občana podanie alebo žiadosť v elektronickej podobe a v tej istej forme na jeho žiadosť aj odpovedať. Nepôjde pri tom len o emailovú komunikáciu, občan bude môcť elektronickou cestou dostať aj úradné rozhodnutie do svojej osobnej schránky.

„Samozrejme, takto sa nebude diať ihneď po nadobudnutí účinnosti zákona. Je tam prechodné obdobie tri roky, aby sa štátne orgány mali čas pripraviť,“ priblížil už skôr štátny tajomník Ministerstva financií (MF) SR Peter Pellegrini. Nevylúčil však, že niektoré úrady začnú spomínaným spôsobom komunikovať aj skôr.

Zákonom o eGovernmente by sa mala vytvoriť zastrešujúca platforma pre všetky elektronické služby. Návrh taktiež obsahuje úpravu nových pojmov, ktoré nie sú definované v dnešnom práve a sú pre plnohodnotný výkon verejnej moci v elektronickej podobe nevyhnutné.

Výbor odporučil plénu schváliť aj novelu zákona o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy. Novelou by sa mala presunúť kompetencia v oblasti štátnozamestnaneckých vzťahov a právnych vzťahov pri výkone práce vo verejnom záujme z Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na Úrad vlády SR.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Pellegrini