Slováci majú nové najobľúbenejšie odvetvie, žurnalistika ich láka viac ako administratíva

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Novinar novinarka
Foto: ilustračné, Thinkstock

Slováci majú nové najobľúbenejšie odvetvie, keď novinárčina po dlhých rokoch porazila administratívu. Vyplýva to z analýzy portálu Profesia.sk. Na jednu ponuku práce v žurnalistike, polygrafii a médiách vlani zareagovalo v priemere takmer 37 uchádzačov.

Nie všetci spĺňajú požiadavky

Na ponuku v administratíve to bolo priemerne 31 uchádzačov. Viac ako 30 ľudí posielalo svoj životopis aj na ponuky vo vrcholovom manažmente.

Analýza odhalila aj záujem uchádzačov o konkrétne pozície. Na prvých dvoch priečkach skončili vedúce pozície regionálny manažér a generálny riaditeľ. V oboch prípadoch na ponuky zareagovalo v priemere viac ako 64 uchádzačov.

Zamestnávatelia sa však pri manažérskych pozíciách podľa Profesie pomerne často stretávajú s tým, že hoci odozva ľudí je vysoká, nie každý spĺňa požiadavky.

Na východe je väčšia odozva

Pomerne výrazné regionálne rozdiely v počte ponúk a nezamestnanosti majú podľa Profesie za následok výrazne rozdiely aj v reakciách na pracovné inzeráty. Najnižšia odozva tak vlani bola na ponuky v Bratislavskom a Trnavskom kraji.

Na ponuku tu zareagovalo v priemere necelých 16 uchádzačov. Naopak, najvyššiu odozvu na inzeráty možno vidieť na východnom Slovensku. V Košiciach zareagovalo na jeden inzerát takmer 30 ľudí. V Prešove a okolí takmer 23.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať