Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Nápoje
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, Thinkstock
5. 12. 2016 9:52 Aktuálne správy od WebNoviny.skSITA Diskusia

Slováci vypijú za rok litre nealkoholických nápojov

BRATISLAVA 5. decembra (WebNoviny.sk) – Minulý rok bol z pohľadu spotreby nealkoholických nápojov najsilnejší za posledné tri roky. Vyplýva to z údajov prieskumu Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku. Kým v roku 2014 priemerný Slovák vypil 185 litrov nealkoholických nápojov, v uplynulom roku sa ich vypilo o 7,4 litra na osobu viac.

„Minulý rok rástla spotreba nápojov vo všetkých kategóriách. Slováci najviac konzumovali minerálne a pramenité vody, ktorých spotreba sa pohybovala na úrovni 80 litrov na osobu, čo predstavuje nárast o 16 % v porovnaní s rokom 2014,“ uviedla výkonná riaditeľka Asociácie Lucia Morvai.

Rok 2015 bol priaznivý aj pre výrobcov sýtených nápojov, ich spotreba na domácom trhu vzrástla v porovnaní s rokom 2014 o 3,5 %. Kolové nápoje, ktoré podľa údajov agentúry Nielsen tvoria 60% z celého objemu sýtených nápojov, zaznamenali minulý rok nárast o 4,3 %. Ich spotreba je výrazne ovplyvnená sezónnym trendom.

„Najvyššiu predajnosť kolových nápojov zaznamenávame tradične v období Vianoc. Ľudia v chladnom zimnom období vyhľadávajú výraznejšiu chuť nápojov. Silným obdobím je ale aj Veľká noc a leto,“ uviedol brand manažér značky Pepsi pre SR a ČR Michal Šlechta. O tom, že Slováci si počas Vianoc radi pochutnávajú na sýtených nápojoch svedčí fakt, že v decembri minulého roka spotrebovali takmer 230 tis. hektolitrov, čo predstavuje viac ako štyri litre sladených nápojov na osobu.

Jedným z hlavných dôvodov, prečo sa počas sviatočného obdobia konzumuje viac sladených nápojov, je aj aktivita zo strany obchodných reťazcov. Najmä počas Vianoc uplatňujú pri predajoch rôzne zľavy a promočné akcie. Podľa prieskumu spoločnosti GFK pre spoločnosť INCOMA Slovakia Slováci čoraz viac nakupujú tovar v zľave. Od roku 2012 stúpol počet nákupov tovaru v akcii z 32,9 percent na 37,1 percent.

Odporúčané články

Výrobu legendárneho Chanelu N°5 môže ohroziť stavba viaduktu Obrazom: Kiska mal vzácnu návštevu, Mia kontrolovala všetko

Neprehliadnite

Jean-Claude Juncker podstúpil operáciu, predsedovi Európskej komisie odstránili žlčník Kočner mal v mobile tisícky správ, na trestnej činnosti sa mali podieľať aj predstavitelia štátnych orgánov Pozor na výhražnú správu na Facebooku, žiadne peniaze neplaťte Aktualizované: Sociálni partneri sa na výške minimálnej mzdy nedohodli, na rokovanie vlády pôjde Richterov návrh Vo Vyškove našli vo výťahovej šachte telá dvoch mladých ľudí, záchranári im už nedokázali pomôcť Trumpov nápad kúpiť Grónsko označila dánska premiérka za absurdný

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X