Slovak Telekom mal v prvom štvrťroku čistý zisk 25 miliónov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze, mena
Foto: Ilustračné foto: SITA
Deutsche Telekom
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 10. mája (WEBNOVINY) – Skupina Slovak Telekom, a.s. (ST) dosiahla za prvé tri mesiace tohto roku konsolidované výnosy vo výške 206,2 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka ide o pokles na úrovni 3,5 %.

Dôvody poklesu zostávajú podľa spoločnosti rovnaké ako v predošlých obdobiach, keď medzi ne zaradila saturáciu trhu i pokračujúce regulačné opatrenia na viacerých úrovniach.

Prevádzkový zisk ST pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v prvom štvrťroku dosiahol 86,1 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o 8,8 %. Čistý zisk skupiny klesol o 7,8 % na 25 mil. eur.

„Prvý kvartál roka 2012 nepriniesol výrazné zmeny v telekomunikačnom biznise, faktory ako regulácia, saturácia trhu či optimalizácia zákazníkov sa prejavili podobne ako v minulých rokoch,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom Miroslav Majoroš.

Pozitívnou správou je podľa neho fakt, že skupina zaznamenala rast v oblasti fixného a mobilného internetu ako aj pri digitálnej televízii. Oblasť fixného internetu vzrástla medziročne o 4,2%, keď sa počet širokopásmových prístupov zvýšil na 468 tisíc.

Digitálnu televíziu od ST používalo k 31. marcu tohto roka 162 tisíc zákazníkov, čo je o takmer 20 % viac ako v rovnakom období predošlého roka. Počet pevných liniek naďalej klesal, keď v prvom kvartáli oslabil o 4 % na 1,01 milióna.

Darilo sa dcérskym spoločnostiam

Darilo sa dcérskym spoločnostiam Slovak Telekomu, keď Zoznam a Zoznam Mobile zaznamenal medziročný rast výnosov o 3 % na 1,2 mil. eur. Výnosy spoločnosti PosAm vzrástli až o 21 % na 5,6 mil. eur.

Sektor informačných a komunikačných technológií pokračuje podľa skupiny ST naďalej v raste a firma preto plánuje posilnenie svojich aktivít v tomto segmente. V druhej polovici tohto roka tak spoločnosť začne poskytovať nové cloudové služby.

V mobilnom segmente zaznamenal Slovak Telekom prostredníctvom svojej značky T-Mobile medziročný pokles počtu zákazníkov o 2,1 % na 2,312 milióna. Za posledné tri mesiace využilo služby T-Mobile 2,19 mil. klientov.

Záujem o predplatené služby klesá

Mobil
Foto: Ilustračné foto SITA, AP

Počet zmluvných zákazníkov v oblasti mobilných služieb stúpol v prvom štvrťroku o 0,5 % na 1,446 milióna.

Naopak ubudlo zákazníkov predplatených služieb, keď ich ku koncu marca tohto roku využívalo 609 tis. klientov, čo je o takmer 13 % menej ako vlani.

Počet SIM kariet využívajúcich mýtny systém spoločnosti SkyToll vzrástol o 14 % na 257 tisíc. Priemerný mesačný výnos na zákazníka sa medziročne znížil o 6,2 % na 13,9 eura.

V prvom kvartáli tohto roku sa podľa ST v plnej miere prejavil súčasný trend masového predaja inteligentných telefónov, keď až tri štvrtiny predaných telefónov tvorili smartfóny. Štatistiky predaja pritom vedie operačný systém Android.

Čoraz vyššie percento zákazníkov si pritom podľa spoločnosti kupuje dotovaný smartfón s mobilným internetom. Oproti prvému kvartálu minulého roka sa zvýšil počet takýchto zákazníkov

Slovak Telekom dosiahol v prvom štvrťroku 2012 taktiež vyššiu prevádzku mobilných dátových sietí, ktorá sa medziročne zvýšila približne o 30 %. Spoločnosť zvýšila zároveň pokrytie svojou 3G sieťou, keď ku koncu marca pokrývala už 67 % obyvateľov Slovenska.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Slovak Telekom