Slovenské cestovky ponúkali najviac Bulharsko

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dovolenka, leto, more
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 7. septembra (WEBNOVINY) – Slovenské cestovné kancelárie ponúkali spomedzi letných destinácií najčastejšie Bulharsko, v Česku to bolo najmä Grécko.

Na Bulharsko a jeho Slnečné pobrežie odkazovalo 31 percent ponúk cestoviek, agentúru SITA o tom informoval Juraj Szegy zo spoločnosti Ipsos marketing.

Druhou najčastejšie ponúkanou destináciou na Slovensku aj v Čechách je Turecko, najmä oblasť Alanye.

Cestovky ho ponúkajú v 17 percentách.

Pestrá ponuka

Spoločnosť koncom júna navštívila inkognito 60 pobočiek cestovných kancelárií na Slovensku a v Česku a následne analyzovala 200 ponúk. „Vždy sme si nechali spontánne poradiť, kde by sme si mohli príjemne oddýchnuť s rozpočtom 1 400 eur pre dve osoby,“ vysvetlil.

Slováci sú s ohľadom na aktuálnu ekonomickú situáciu pri výbere dovolenky skôr konzervatívni, trávia ju buď doma alebo v Chorvátsku alebo Bulharsku. Celkovo však bola ponuka dovolenkových destinácií veľmi pestrá.

Rizikový Egypt

Dovolenka, leto, plaz
Foto: SITA/AP

Cestovky ponúkali na konci júla stále Egypt, ktorý je pre nepokoje rizikovou destináciou, ponuka však bola obmedzená len na letoviská Marsa Alam a Hurghada pri Červenom mori.

Pobyty v Egypte však boli skôr ponúkané ako alternatíva.

Chorvátsko, ktoré je jednou z najnavštevovanejších krajín, ponúkali cestovné kancelárie len v troch percentách. Spolu s Cyprom, Talianskom a Marokom sa tak zaradilo k najmenej ponúkaným destináciám.

Viac ako polovica ponúk kancelárií bola do štvorhviezdičkových hotelov, 40 percent ponúk posielalo ľudí do trojhviezdičkových zariadení. Slovenské cestovky ponúkali prevažne all-inclusive pobyty, pričom 95 percent zájazdov bolo s leteckou dopravou. „Aj napriek tomu, že sme mali podmienku zaplatiť za dovolenku 1 400 eur pre dve osoby, 37 percent cestoviek sa pohybovalo v rozmedzí 700 až 1 000 eur na osobu, 15 percent ponúk dokonca prevyšovalo tisíc eur na osobu,“ priblížil Juraj Szegy zo spoločnosti Ipsos marketing.

Záujem o zákazníka

Po formálnej stránke sa predajcovia slovenských cestovných kancelárií zaujímajú o požiadavky a predstavy zákazníkov častejšie a do väčšej hĺbky ako v Českej republike. Lepšia úroveň sa ukazuje aj pri ponuke. Cenovú kalkuláciu vypracovalo pre zákazníkov 80 percent slovenských predajcov.

Ku každej dovolenke by malo neodmysliteľne patriť cestovné poistenie, ktoré ponúkli slovenské cestovky v 47 percentách prípadov. „Slovenskí zákazníci sa aj tak stretávajú so situáciami, ktoré ich celkový dojem negatívne ovplyvňujú,“ doplnil pre agentúru SITA Juraj Szegy s tým, že je zaujímavé, že v období, keď robili prieskum, štyri slovenské a šesť českých cestovných kancelárií vyhlásilo úpadok, no ani jeden predajca svojich potenciálnych klientov neuistil, že je cestovka poistená proti insolventnosti.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať